דף הבית / שמאי או מתווך, את מי צריך בעת רכישת דירה?

שמאי או מתווך, את מי צריך בעת רכישת דירה?

שמאים ומתווכים הם שניהם אנשי מקצוע שיכולים לעזור לכם למצוא את הדירה המושלמת לצרכים שלכם. לשניהם חוזקות וחולשות משלהם יש את תפקיד השמאי ויש את תפקיד העו"ד כמו גם תחומי התמחויות שונים, ולכן חשוב לדעת את מי אתם צריכים בתהליך של קניית דירה.

שמאי יעבוד אתכם כדי להעריך את המחיר הטוב ביותר עבור הנכס שלכם, בעוד כי מתווך יעזור לכם לנהל משא ומתן לעסקה טובה יותר על הנכס. שמאים בדרך כלל גובים עמלה שמתומחרת לפי סוג הנכס שצריך להעריך את שוויו ולפי הגודל שלו, בעוד המתווכים גובים עמלה על מכירת דירה. אם כך, את מי צריך ומדוע? המשיכו לקרוא, המידע בחסות פורטל המתווך שלי – השוואת מחירים בין מתווכי דירות ואיתור אנשי המקצוע הכי מומלצים בקליק.

תפקיד השמאי מקרקעין

שמאים בדרך כלל נשכרים על ידי המוכר של הנכס לפני המכירה, וזאת כדי לקבוע ולהעריך את שווי הנכס שלהם לפי המצב בשוק ולפי פרמטרים נוספים שמיד נפרט לגביהם. שמאים יבקרו בביתכם ויבדקו אותו לאיתור ליקויים או בעיות שעלולים להשפיע על ערכו. לאחר מכן, הם יספקו לכם דוח כתוב על הממצאים שלהם, שנדרש בדרך כלל על פי חוק לפני ביצוע עסקה כלשהי. מטרתו של שמאי היא לקבוע מה שווה הנכס שלכם ולוודא שאתם מקבלים עבורו שווי שוק הוגן.

רגע לפני שנדבר על פורטל המתווך שלי ומתווכי דירות, חשוב להבין לפי אילו פרמטרים שמאי מקרקעין קובע ערך של נכס. ובכן, שמאי מקרקעין משתמשים בסוגים רבים ושונים של נתונים כדי לקבוע את שווי הנכס. הנתונים החשובים ביותר שבהם משתמש שמאי הם נתוני מכירות לפי מצב השוק ולפי אזור גאוגרפי, לפי מצב סוציו אקונומי ממוצע באותו אזור ועוד. נתוני מכירות כוללים מידע על מכירות אחרונות באותו אזור ובכמה הם נמכרו. נתונים חשובים נוספים כוללים את תעריפי השכירות באזור, עלויות בנייה או אפשרויות בנייה עתידיות במבנה או באזור, הגבלות בנייה ועוד.

תפקידו של השמאי במה שונה מתפקידו של המתווך?

לא צריך לסקור את פורטל המתווך שלי מ-א' עד ת', כדי לדעת שתפקידו של מתווך דירות אחראי על מציאת ומכירת דירות לקונים פוטנציאליים כמו גם סיוע למוכרים של נכסים לאתר קונים פוטנציאליים. יש מתווכים המתמחים בתחומים מסוימים כמו השכרות יוקרה או דיור סטודנטים, אך רובם מתמחים לפי אזורים גאוגרפיים. נדיר יהיה למצוא מתווך שעובד בדרום, במרכז ובצפון הארץ, אך גם זה קיים (יזמי נדל"ן שגם עוסקים בתיווך, בדרך כלל).

תפקידו של מתווך דירות הוא לסייע באיתור ובמכירת דירות על מנת למקסם את הרווח ללקוחותיו. לרוב מתווכים כדי להעריך את שווי הנכס הם יפנו לשמאי, תפקיד השמאי הוא להגיע לנכס ולעמוד את שוויו, לפני שהם מציעים אותו למכירה.

חיפוש באתר
משרד שמאות מקרקעין - אירית ונונו
המשרד עוסק בתחומים שונים בעולם שמאות מקרקעין.

שלונסקי 43, תל אביב
052-2873702

השאירו פרטים ליצירת קשר





למידע וייעוץ מקצועי