דף הבית / כיצד מתבצעת הערכת שווי של דירה למכירה?

כיצד מתבצעת הערכת שווי של דירה למכירה?

הערכת שווי של דירה למכירה – שלבים מרכזיים

אתם בעלים של דירה למכירה, אבל אין לכם מושג באיזה סכום למכור אותה. הרבה בעלי נכסים מתקשים לאמוד את שוויה המדויק של הדירה שברצונם למכור, בשל ריבוי הפרמטרים והמשתנים שהם צריכים לקחת בחשבון. מאמר זה מגיש כמה טיפים שיעזרו לכם להעריך את הדירה בהתאם לשווייה האמיתי בשוק הנדל"ן. הרצון להרוויח מהעסקה גורם לרבים מבעלי נכסים למכירה להעריך את הנכס שלהם יתר על המידה, מבלי להבין שחישוב בגישה זו עלול להשיג את התוצאה ההפוכה, כלומר, הברחת פוטנציאלי. הערכת שווי של דירה למכירה מכיל מספר שלבים מרכזיים, וחשוב שתבצעו אותה בצורה הנכונה. אז בואו נתחיל.

הערכת שווי של דירה למכירה

כמה שיקולים עיקריים שחשוב לקחת בחשבון בהערכת שווי דירה למכירה

כדי לקבוע שווי של דירה למכירה, יש כמה שיקולים שחשוב לקחת בחשבון, שישפיעו על המחיר הסופי:

מיקום הדירה

זהו מרכיב חשוב ביותר, שכן אם תיזכרו, הוא היווה חלק חשוב בשיקולכם לקנות את הנכס שאתם מעמידים עכשיו למכירה. דירה למכירה בעיר מרכזית ומבוקשת, או ישוב אמיד תעלה יותר מדירה בפריפריה.

למצב הסוציואקונומי הסביבתי יש השפעה רבה, כי גם בעיר מבוקשת יחול הבדל, והמחיר יושפע מהשכונה שבה ממוקמת הדירה. כך, למשל, שווי של דירה בצפון תל אביב ושווי של דירה בדרום תל אביב מתומחרים אחרת.

 גודל הדירה

ככל ששטח הדירה יהיה גדול יותר יגדל ערכה, וכך גם לגבי מספר החדרים בה, והימצאות או היעדר מרפסת.

שירותים נלווים

כמו למשל מחסן, חניה ומעלית. כמעט כל משפחה בישראל מחזיקה היום לפחות רכב אחד, יש היום בממוצע 1.5 רכבים, ולכן חנייה קרובה לנכס מהווה יתרון ומעלה את ערך הדירה (וחנייה מקורה אף יותר). כמו כן, אם הדירה ממוקמת בקומה השלישית בבניין ללא מעלית, זהו רכיב שיוביל להורדה בערך הדירה.

מצב הדירה

האם הדירה עברה שיפוץ לאחרונה או שהיא דורשת שיפוץ? ואם היא דורשת שיפוץ, מה מצבה הפיזי הכללי? האם תשתית האינסטלציה חדשה או ישנה?

ערכה של דירה משופצת גדול משל אחת שדורשת שיפוץ, ובמידה והדירה אכן עברה שיפוץ, חשוב לציין שעליית הערך לא שווה לסכום שהושקע בשיפוץ, וברוב המקרים תהיה נמוכה יותר.

מצב השטחים המשותפים בבניין

זהו רכיב נוסף שעשוי להשפיע על ערך דירה למכירה. מצב הגינה בקדמת הבניין, הכניסה לבניין והמעליות, משמעותיים לתמחור הסופי של שווי הדירה.

הערכת שווי של דירה למכירה בצורה נכונה

מומלץ לבצע סקר שוק מקיף, לפנות אל שמאי דירות מומחה, ולהשוות בין מחירי נכסים דומים לנכס אותו אתם מעוניינים למכור, יספקו לכם נקודות פתיחה טובות לקבלת מושג לגבי שווי הדירה שלכם. תוכלו גם להיעזר במאגרים ממשלתיים שמציעים הצצה שקופה לעסקאות נדל"ן על פי מיקום.

בשורה התחתונה, שווי דירה למכירה תלוי בביקוש ובהיצע

עם שקלול מכלול הרכיבים והנתונים, יש לאמוד את מחיר הדירה בהתאם למחירי שוק הנדל"ן. נכון. זהו תהליך שיכול להיות מורכב, אבל כשמקפידים לבצע אותו נכון, רוכשי הדירות המתאימים מגיעים.

חיפוש באתר
משרד שמאות מקרקעין - אירית ונונו
המשרד עוסק בתחומים שונים בעולם שמאות מקרקעין.

שלונסקי 43, תל אביב
052-2873702

השאירו פרטים ליצירת קשר





למידע וייעוץ מקצועי