דף הבית / ייעוץ משכנתאות יכול להוזיל את החזרי המשכנתא?

ייעוץ משכנתאות יכול להוזיל את החזרי המשכנתא?

שוק המשכנתאות בישראל הינו שוק גדול ועוצמתי. רק בשנת 2021 היקף המשכנתאות עמד על 116 מיליארד שקלים. המשכנתא היא למעשה הלוואה גדולה לטובת רכישת נכס נדל״ני והיא הדרך האולטימטיבית לרכוש דירה בישראל. בשל המשקל הרב של המשכנתא על חיינו, ובשל המורכבות שהיא מביאה עמה – אנו שומעים על יותר ויותר יועצי משכנתאות פרטיים. מה המטרה של ייעוץ משכנתאות? האם משתלם לשכור את שירותיו של יועץ משכנתאות? או שמא זה בזבוז של זמן וכסף? בואו נבחן זאת. 

ייעוץ משכנתאות – מה הוא עושה?

ייעוץ משכנתאות (mashcanta-il) הינו מקצוע יחסית חדש אשר הופך לפופולרי בשנים האחרונות. סיבה אחת לכך היא העובדה ששוק הנדל״ן בישראל נמצא בעלייה מתמדת בשנים האחרונות. סיבה נוספת היא העובדה שהלוואת המשכנתא נחשבת להלוואה מורכבת יחסית, וכזו אשר תופסת משקל משמעותי בהתחייבויותיו של הלווה. מתוקף תפקידו, יועץ המשכנתאות ייתן ליווי מלא ללקוחותיו בכל הליך ההתנהלות מול הבנקים. הליווי כולל פגישת היכרות והבנת הצרכים והיכולות, פנייה אקטיבית לבנקים על מנת להבין את היתכנות ההלוואה ולאחר מכן גם לשפר את התנאים באמצעות מכרזים, השוואות ומשא ומתן. 

הבנקים, הלוא הם הגופים המלווים, מציעים יועצי משכנתאות מטעמם עבור כל החפץ בהם. עם זאת, עליכם לשקול ברצינות טרם בואכם להתייעץ עם יועץ מטעם הבנק. חשבו על כך, ייתכן והבנק רוצה למנף מסלול מסוים שמשתלם לו במיוחד להציע ללקוחות. יועץ מטעם הבנק עשוי לקבל תמלוגים על כך שהצליח לעמוד ביעדים. הייעוץ הופך לפחות ופחות מהימן, שכן קיים כאן ניגוד אינטרסים מובהק. יועץ משכנתאות פרטי, לעומת זאת, מציב לנגד עיניו מטרה אחת בלבד – לחסוך ללקוח שלו סכומי כסף גדולים. לכן, תוכלו למצוא בשוק לא מעט חברות ייעוץ משכנתאות או יועצים פרטיים אשר מתנים את העמלה שלהם במידת ההצלחה שלהם. 

ייעוץ משכנתאות

איך ייעוץ משכנתאות יכול להוזיל את המשכנתא שלכם?

יועץ המשכנתאות יכול לסייע בשני מקרים מרכזיים

  • לפני לקיחת משכנתא – יועץ המשכנתאות יסייע בבחירת מסלולי ההלוואה, יתמכח על ריביות ויבצע מכרזים בין הבנקים השונים על מנת להטיב עם תנאי העסקה. יועץ משכנתאות איכותי גם יקל עליכם בהליך איסוף ומסירת החומרים לבנקים וילווה אתכם לכל אורך התהליך, יענה על שאלות ויהיה המוציא לפועל שלכם אל מול הגוף המלווה. 
  • לאחר לקיחת משכנתא – יועץ המשכנתאות יוכל, במקרים מסוימים, לבצע עבורכם ״מיחזור״ למשכנתא. מחזור משכנתא פירושו סגירת המשכנתא הנוכחית ולקיחת משכנתא חדשה, בתנאים טובים יותר מאלו שהיו לכם קודם לכן. פעולה זו נפוצה מאוד בקרב בעלי משכנתאות והיא דרך מצויינת לחסוך עשרות ואף מאות אלפי שקלים. ניתן להשפיע על גובה ההחזרים החודשיים, על גובה הריביות, על תקופת ההלוואה ועוד. 

לסיכום 

כאשר אתם לוקחים הלוואה בסדר גודל של מאות אלפי שקלים ועד מיליוני שקלים, חשוב לתת לכך התייחסות רצינית. בשל העובדה כי מדובר בסכומי כסף גבוהים, חשוב מאוד להיעזר במומחה. הריביות המשתנות, המסלולים המגוונים ועוד אילו מרכיבים – הופכים את הלוואת המשכנתא לתהליך מסורבל, במיוחד למי שאין לו את ההבנה הנדרשת בתחום. ניתן כמובן גם ללמוד את התחום בעצמכם ולבצע את התהליך ללא סיוע. מנגד, ייעוץ משכנתאות איכותי ומהימן יחסוך לכם לא רק הליכים בירוקרטיים מעייפים, פגישות והתרוצצויות – הוא גם יחסוך לכם כסף. האם זה שווה את ההשקעה? תחליטו אתם. אל תשכחו גם להתייעץ עם שמאי מקרקעין לפני קניית הדירה.

 

חיפוש באתר
משרד שמאות מקרקעין - אירית ונונו
המשרד עוסק בתחומים שונים בעולם שמאות מקרקעין.

שלונסקי 43, תל אביב
052-2873702

השאירו פרטים ליצירת קשר





למידע וייעוץ מקצועי