דף הבית / השביחו את ערך הנכס לקראת המכירה שלו

השביחו את ערך הנכס לקראת המכירה שלו

ערך הנכס והשבחתו

רבים הם בעלי נכסים שרוצים למכור את הנכס שברשותם אך הם לא מצליחים למצוא קונים במחיר שממנו הם לא מוכנים לרדת. הם פשוט לא מבינים שהנכס שלהם, יקר לליבם ככל שיהיה, כנראה לא יוצר את הרושם הרצוי על הקונים הפוטנציאליים, מה שגורם לכך שהם ייאלצו ככל הנראה לרדת מהמחיר הראשוני אותו הם נקבו. אך האמת היא שיש מה לעשות על מנת להעלות מידית את ערך הנכס ולגרום לו להיות ולהיראות בעל ערך גבוה יותר. כך שלמעשה אפשר יהיה למכור אותו במחיר גבוה יותר ולעיתים אפילו מעבר לסכום אותו בקש בעל הנכס מלכתחילה. איך עושים את זה?

 

ערך הנכס

כך תשביחו את הנכס שלכם

אז האמת היא שהשבחת הנכס לא חייב להיות סיפור כל כך יקר. לעיתים מדובר בהשקעה ממש לא גבוהה, אך כזו שבהחלט תתרום רבות לאיכות ולשווי של הנכס. לעיתים, התמורה שתתקבל תהיה גבוהה כל כך עד שהמוכר של הנכס יוכל לבצע על הדרך סגירת חובות לבנקים ולהחזיר את חובותיו. כך הוא יוכל לצאת לדרך כלכלית חדשה. לכן, אם יש לכם בבית רטיבות מצנרת שעוברת מעל התקרה, לאורך הקיר או מתחת לארונות, אל תזניחו אותם. זה אולי יהיה מתיש להתעסק עם תיקונים בבית שאתם כבר רוצים לראותו אותו תחת שם של משיהו אחר. אך זכרו, הביצוע של התיקונים הללו יהיו רק לטובתכם. לעיתים התמורה תהיה פי כמה וכמה ביחס להשקעה שלכם בביצוע התיקונים.

תחזוקה וניקיון של הבית – גם הם משפיעים על ערך הנכס

תמיד חשוב לשמור על הניקיון ועל התחזוקה של הבית. אם לא למענכם, הרי שזה יהיה יעיל מאוד למען העלאת הערך של הנכס. כאשר אתם רוצים להוציא את הבית למכירה, חשוב לעבור על הבית, לבצע עבודות תחזוקה, לבצע תיקונים ולחזק את כל מה שצריך חיזוק. לעיתים יהיה זה החלפה של הברזים בבית, במקרים אחרים זה יכלול התקנה של גופי תאורה מחמיאים יותר. זה עשוי לכלול צביעה של קירות הבית וזה גם יכול להיות החלפה של הריצוף כולו.

זה אולי נשמע לכם מוגזם אך זה בהחלט הליך שעשוי לתרום להעלאת ערך הנכס , וזה בהחלט שווה. שימו לב בדרך כלל שמאי עושה הערכת שווי דירה לנכס ולפי מה שהוא קובע דו"ח, כך ככל הנראה יהיה שווי הנכס

בית מסודר ומאוורר

לפני שקונה פוטנציאלי יבוא לראות את הבית, השקיעו מעט זמן ואווררו היטב את הבית. נקו אותו היטב, סדרו אותו כמו שצריך ודאגו שהוא יהיה במיטבו.

אין השוואה בין דירה חנוקה, בלי אוויר, עם ריח כבד העומד באוויר, לבית מאוורר, נעים ונקי.

לא פעם הניקיון והסדר לצד התחושה של אוויר נקי ונעים בבית, יובילו מהר מאוד למכירה של הנכס בלי שיהיה עליכם להוריד כלל במחיר .

שווה בהחלט לתת את הדעת לנתונים הללו כאשר במקרים רבים זה מה שיפתח את הדלת למכירה מוצלחת של הנכס.

 

חיפוש באתר
משרד שמאות מקרקעין - אירית ונונו
המשרד עוסק בתחומים שונים בעולם שמאות מקרקעין.

שלונסקי 43, תל אביב
052-2873702

השאירו פרטים ליצירת קשר





למידע וייעוץ מקצועי