דף הבית / בית חדש – בדיקות נחוצות לפני רכישה

בית חדש - בדיקות נחוצות לפני רכישה

רוכשים בית חדש? אלו הבדיקות שחייבים לבצע לפני

אם אתם בונים בית חדש, אתם בוודאי יודעים כי בכדי לקבל היתר בנייה, עליכם לעמוד בדרישות שונות של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה. בין היתר, עליכם להציג הסכם מול מעבדה מוסכמת ומאושרת לצורך בדיקות איכות הבנייה. בדיקות מעבדה הן ללא ספק דבר חשוב מאוד בתהליך בניית בית חדש שכן, הן מספקות את מדד האיכות לטיב הבנייה של הבית. על כן, מראש חשוב לבחור  מעבדה מקצועית ואמינה אשר תבצע את כל הבדיקות בצורה יסודית ואיכותית.

בית חדש

איזה בדיקות יש לבצע בכדי לקבל היתר בנייה?

כאמור, בכדי לקבל היתר בנייה עבור בניית בית חדש, עליכם לספק כמה בדיקות: ראשית כל, עליכם לספק אישורי מכון תקנים מוסמך לתעודת גמר, עליכם לספק ריכוז בדיקת בטונים בהתאם  להסכם, בדיקות של טיח, אטימות, ממ"ד, מסנן ואישור, תו תקן חלון פלוס דלת, אישור מעבדה מוסמכת לצורך בדיקת מערכת האינסטלציה לרבות בדיקת צנרת המים, נקזים ודלוחין וביוב, אישור מעבדה מוסמכת סולארית וגז, בדיקת בטון בהתאם לתקנים ישראליים ועוד. את המעבדה יש להזמין 24 שעות טרם מועד היציקה המתוכנן וזאת בכדי שהיא תוכל לבצע את כל הבדיקות המדוברות.

בדיקות שנדרשות בשלב בניית השלד והגמר של המבנה

לאחר שמסיימים לבדוק את כל מה שצריך טרם מתחילים לבנות את המבנה והכל נמצא תקין, יש צורך לבצע בדיקות בשלב בניית שלד המבנה. ראשית כל, יש ליטול דגימה מהבטון ולבדוק את חוזק הלחיצה שלו. התוצאה תהיה מוכנה 28 ימים לאחר היציקה. יש לבדוק את מערכות הביוב בתוך הבניין בשלב א לפני פיתוח. את הבדיקה יש לבצע לפני יציקת היסודות. יש לבדוק את צנרת המים הקרים והחמים בדירה, כאשר את הבדיקה המדוברת יש צורך לבצע בסיום השלד ולפני הריצוף. יש  לבדוק את צנרת הדלוחים והנקזים מתחת לבניין וכן את מערכת הביוב מחוץ לבניין. כמו כן יש לבדוק את הכלים הסניטריים בשלב הגמר ולבצע בדיקה מסכמת של כלל עבודת השרברבות.

מלבד זאת ניתן למצוא בדיקות נוספות חשובות שיש לבצע הנוגעות לכל מה שקשור לחיפוי המבנה, לרצפות המבנה ועוד. המטרה של כל הבדיקות הללו היא להבטיח שהמבנה יהיה בטוח למגורים.

בית חדש ובדיקת מערכות אש

חשוב מאוד לדעת שבלתי אפשרי לאכלס בניין מגורים טרם בודקים בו את נושא בטיחות האש ועל כן, אם רכשתם דירה חדשה בבניין חדש שנבנה, מלבד כל הבדיקות הנדרשות לצורך קבלת היתר הנוגעות לשלד המבנה, לגמר המבנה ועוד, חשוב מאוד לוודא כי המבנה עבר בדיקת אינטגרציה. מדובר על בדיקה שבודקת את תקינות המרכיבים ויש לבצע אותה מדי שנה. במהלך הבדיקה נבדקים כל הרכיבים שקשורים לגילוי אש ועשן. כמו כן, נבדקת גם מערכת הכריזה, תאורת חירום, מערכת על לחץ בחדרי המדרגות, מעליות, אמצעים לשחרור עשן כגון: חלונות ייעודיים או מפוחים, מתזים, משאבות, גנרטורים חירום, מערכת צופרים ועוד.

את הבדיקות הנוגעות למערכת כיבוי האש יש לבצע כאמור בכל מבנה שכולל כמות גדולה של אנשים לרבות בבניין מגורים. בכל מבנה אמור להיות סדר פעולות מסוים של מערכות שונות שמטרתן היא  לספק לנמצאים במבנה ביטחון מרבי גם בשעת חירום ועל כן, יש  לבדוק כל מערכת לחוד על מנת לוודא שהיא תקינה ויש לקבל על כך אישור בכתב וכן, לאחר בדיקת כל רכיב בנפרד חשוב מאוד לבצע סקר מקדים שיקבע את משטר ההפעלות בהתאם לדרישות המבנה.

את כל הבדיקות שיש לבצע טרם רוכשים בית חדש, חשוב מאוד שתבצע חברה מקצועית ואמינה המומחית בבדיקות מעין אלה. כמובן שבסוף כל הבדיקות מומלץ להתייעץ עם שמאי מקרקעין על מנת לדעת מה שווי הדירה/ בית החדשים.

 

 

חיפוש באתר
משרד שמאות מקרקעין - אירית ונונו
המשרד עוסק בתחומים שונים בעולם שמאות מקרקעין.

שלונסקי 43, תל אביב
052-2873702

השאירו פרטים ליצירת קשר





למידע וייעוץ מקצועי