דף הבית / קניית דירה בחו"ל? כל מה שצריך לבדוק לפני

קניית דירה בחו"ל? כל מה שצריך לבדוק לפני

מעוניינים לקנות דירה או נכס בחו"ל? כדאי שתדעו מה חשוב לבדוק לפני שמבצעים את הרכישה. הנה מדריך קצר על הנושא, שיעשה לכם מעט סדר בבלאגן.

אז מה צריך לבדוק לפני שרוכשים דירה לחו"ל? ומה אסור לפספס? המשיכו לקרוא ותגלו את את כל התשובות.

אלו הפרמטרים שאנו ממליצים לבדוק לפני רכישת דירה בחו"ל:

בדקו את גובה המס לפני קניית דירה בחו"ל

מאחר ובמדינות שונות בעולם, יש שיטות מס שונות, גובה המס שתשלמו על רכישת הדירה משתנה בין מדינה למדינה. לעיתים יהיה מדובר על הבדלים משמעותיים בעלויות ועל כן מדובר באחד מהדברים הראשונה שנרצה לוודא.

קניית דירה בחו"ל

המיקום של הנכס

כאשר מדברים על מיקום הנכס, הכוונה היא בדרך כלל למדינה עצמה אך גם לאזור ולעיר הספציפית. ישנם אזורים אשר נחשבים לטובים ואיכותיים יותר ובמידה והתכנון שלכם הוא להשכיר את הנכס בהמשך, כדאי לקחת זאת בחשבון.

אנו ממליצים לבדוק האם יש בקרבת המקום מסעדות, מרכזי קניות, בתי ספר ואטרקציות נוספות וזאת מאחר ופרמטרים אלו ישפיעו על המחיר שתוכלו לקבל על השכירות.

הליך קבלת המשכנתא

כיום, בהחלט ניתן לקבל משכנתא לדירה בחו"ל אך תחילה נדרש להבין מי הם הגופים אשר יספקו לכם אאת ההלוואה.

בדרך כלל, ניתן לקבל משכנתא מהבנקים בישראל, מבנקים במדינת היעד שבה תרצו לרכוש את הדירה ובמקרים מסוימים ניתן לקבל הלוואת לקניית דירה בחו"ל גם מגופים חוץ בנקאיים כגון חברות ביטוח.

בכל מקרה, ניתן ואף מומלץ להסתייע בשירותיו של יועץ משכנתאות אשר מכיר את הנושא ויודע לייעץ לכם האם לקחת הלוואה על בסיס מט"ח או הלוואה על בסיס תשואה.

שירותי אחזקת מבנים

ישנן חברות אשר מספקות מעטפת שלמה למשקיעים אשר רוכשים דירות ונכסים בחו"ל. במסגרת סל השירותים שהחברה מציעה תוכלו לקבל ליווי ברכישת הנכס, שירותי שמאות מקרקעין, סיוע בפתיחת חשבון הבנק במדינת היעד וגם שירותים נלווים כמו מציאת שוכר לנכס, ניהול ואחזקת המבנה, שיפוץ לפני אכלוס וכדומה.

שימו לב כי רוב החברות אשר יספקו לכם שירותי אחזקת מבנים יגבו עלות חודשית של כמה מאות דולרים בשנה ולכן כדאי לקחת זאת בחשבון במסגרת החישובים הכלכליים.

איך מעריכים את שווי הדירה? קניית דירה בחו"ל

בדיוק כפי שבישראל מזמינים שמאי מקרקעין לביצוע הערכת השווי, גם במדינות שונות בעולם נעזרים בהערכת שווי של הנכס. שמאי מקרקעין לוקח בחשבון פרמטרים שונים כמו גודל הנכס, השכונה, מספר החניות המשויכות לדירה, רמת הבניין בו היא נמצאת וגם פרמטרים נוספים כמו שווי העסקאות אשר בוצעו באזור במהלך התקופה האחרונה.

איפה כדאי להשקיע בחו"ל?

ישנן מדינות שונות אשר בהן תוכלו לרכוש נכסים. אנו ממליצים להתמקד בעיקר ביוון, קפריסין, ארה"ב, גרמניה ובאזורים שונים במזרח ומרכז אירופה כגון פולין, רומניה וגיאורגיה. השיקולים אשר צריכים להיבדק ולהילקח בחשבון בעת בחירת המדינה הם יציבות הכלכלה המקומית, המחירים של הנכסים, מדיניות המיסוי במדינה בה תרצו להשקיע ולעיתים גם שיקולים נוספים כמו המרחק שלה מישראל, בעיקר כאשר תרצו לבקר בנכס מדי פעם ולבדוק שהכל מתנהל כשורה.

 

חיפוש באתר
משרד שמאות מקרקעין - אירית ונונו
המשרד עוסק בתחומים שונים בעולם שמאות מקרקעין.

שלונסקי 43, תל אביב
052-2873702

השאירו פרטים ליצירת קשר





    תפריט נגישות

    למידע וייעוץ מקצועי