דף הבית / מס על נדל"ן?

מס על נדל"ן?

שוק הנדל"ן הישראלי נחשב לשוק יציב באופן יחסי. ישראלים רבים בוחרים להשקיע בנדל"ן כיוון שהשקעה בתחום נחשבת משתלמת לאורך זמן. כמו שכולנו יודעים היטב, מחירי הדירות עולים משנה לשנה וכיוון שכך, ישראלים רבים בוחרים להשקיע בנתיב הזה את כספם. בישראל, כמו במדינות רבות אחרות ברחבי העולם, המדינה גובה מיסים בעבור רכישה או מכירה של דירה, נכס וכיוצא באלו. העניין הוא שישראלים רבים 'מאבדים את הידיים והרגליים' כאשר הם מנסים להבין הלכה למעשה, כמה מס על נדל"ן הם ישלמו למדינה בתום התהליך. בשביל זה בדיוק אנחנו כאן. שמנו לנו למטרה לאגד את כל המידע הרלוונטי על מיסוי נדלן ולהגיש לכם אותו בצורה מסודרת. אז אם אתם מתעניינים בנושא, פשוט המשיכו לקרוא את המאמר הבא.

קודם כל נעשה סדר, אילו סוגים של מיסים קיימים

בגדול, אנחנו יכולים לחלק את התחום של מיסוי נדל"ן לשתי קבוצות. בקבוצה הראשונה נמצא את המיסים המוטלים על המוכר ובקבוצה השניה את המס המוטל על הרוכש. כדי לעשות לכם סדר, ערכנו רשימה קצרה ומפורטת כדי להבין כמה מס על נדל"ן עליכם לשלם.

  1. מס שבח, מס המוטל על המוכר: ההיגיון של המחוקק במקרה הזה הוא שלאורך השנים ערכו של נכס עולה מכל מיני טעמים. פעם אחת העליה בערך הנכס קשורה לפעולות אותן מבצעים הבעלים של הנכס, למשל, אם נעשה שיפוץ בדירה לאורך השנים וכן הלאה. אבל, חלק משמעותי מהעליה בערך הנכס נובע מפעולות אותן נקטה הרשות המוניציפלית כדי להפוך את האיזור בו נמצא הנכס, אטרקטיבי יותר. בין אם זו פתחה בית ספר חדש בקרבת מקום או מרכז מסחרי אטרקטיבי. כדי 'לכסות' על הוצאותיה של הרשות המקומית, מטילה המדינה מס על המוכרים של הדירה. המס עומד על אחוז מסוים מהפער בין הסכום אשר שולם עם רכישת הדירה ובין הסכום אותו מקבלים בעלי הנכס היום, בעת הרכישה.
  2. מס רכישה: מס אותו נדרשים לשלם מי שרוכשים נכס נדלני. המס יעמוד על אחוז מסוים ממחיר הרכישה. כאשר העיקרון אומר כי ככל שמדובר על עסקה במחיר גבוה יותר, כך המס אותו ישלם המוכר יעלה בהתאמה. עם זאת, המחוקק קבע התאמות שונות, כדי להקל על רוכשים של דירה ראשונה למשל וכיוצא באלו.

מס על נדל"ן

מדרגות המס בדירה יחידה – מס על נדל"ן

אנחנו צריכים להפריד בין עסקאות נדלן הנעשות סביב רכישה של דירה ראשונה ובין כאלו הנעשות סביב רכישה של דירה שניה, שלישית וכן הלאה. בשל המצוקה הקשה בשוק הדיור, המדינה מעניקה הטבות מרחיקות לכת עבור מי שמעוניינים לרכוש דירה ראשונה למגורים.

– מדרגות המס מתחילות מפטור מלא ברכישת הדירה, כל עוד מחיר העסקה עומד על מתחת ל1,919,155 שקל.

– עסקאות במחיר של בין  1,919,155 שקל ועד 2,276,360 שקל ימוסו במחיר של 3.5% ממחיר העסקה.

– עסקאות במחיר הנע בין 2,267,360 עד 5,872,725 ימוסו במחיר של 5% משווי העסקה.

– עסקאות במחיר הנע בין 5,872,725 שקל עד 19,575,755 שקל ימוסו במחיר של 8% משווי העסקה.

– בכל עסקה אשר המחיר שלה עומד על מעל 19,575,755 שקל, ימוסו 10% משווי העסקה בהתאם לחוק.

כאמור, אנחנו מדברים על מקרים בהם העסקה היא על דירה יחידה. כלומר, עבור מי שאין להם דירה יחידה למעט מי שיש להם זכויות חלקיות על נכס נדל"ני, החלק צריך לעמוד על פחות משליש. אגב, דירה הניתנה בירושה לא נחשבת לדירה שניה, אלא, אם לרוכש יש זכויות של עד 50% בנכס אותו ירש.

מדרגות המס על נדל"ן ברכישה של דירה שניה ומעלה

במקרה הזה יש לנו רק שתי מדרגות מס. בעסקאות של עד 5,872,725 שקל יש לשלם 8% מס ממחיר הרכישה. בעסקאות במחיר גבוה מזה, מס הרכישה עומד על 10%.

תמיד טוב להתייעץ ולקבל ליווי מקצועי

כדאי לזכור כי בסופו של יום, יש דרכים שונות ליהנות מהקלות ברכישה של דירה או במכירה של דירה קודמת. העניין הוא שכל עוד אתם לא מכירים את החומר לפני ולפנים, לא תוכלו להיאבק על הזכויות שלכם. אבל אתם לא צריכים לחשוש. פשוט פנו לעורכי דין המכירים היטב מיסוי נדל"ן. כך תדעו כי אתם עושים את הצעדים הנכונים והמשתלמים, בהתאם לאמור בחוק.

חיפוש באתר
משרד שמאות מקרקעין - אירית ונונו
המשרד עוסק בתחומים שונים בעולם שמאות מקרקעין.

שלונסקי 43, תל אביב
052-2873702

השאירו פרטים ליצירת קשר





    תפריט נגישות

    למידע וייעוץ מקצועי