דף הבית / נכס משותף – מהן ההשלכות של פירוק שיתוף במסגרת הליך גירושים

נכס משותף - מהן ההשלכות של פירוק שיתוף במסגרת הליך גירושים

גירושין זה אף פעם לא תהליך פשוט. מדובר בראש ובראשונה על פירוק של התא המשפחתי. מה שיש לו השלכות על הילדים ועל מרקם החיים כולו. מעבר לכך, הרי שזוגיות כוללת בתוכה גם בניה של יחידה כלכלית. כאשר מפרקים את היחסים ובוחרים לפתוח דף חדש, עלינו לראות כיצד מתחלק הרכוש המשותף כך שכל הנוגעים בדבר מקבלים את החלק המגיע להם על פי חוק. במאמר הבא נדבר על פירוק שיתוף במסגרת הליך גירושין. נדבר על המשמעויות הכלכליות, המשפטיות וכן הלאה. כמו כן, ננצל את הזמן כדי לתת לכם כמה טיפים חשובים. אמנם, אתם יוצאים לדרך לא קלה, אבל כזו שאפשר לצלוח כל עוד בוחרים להסתכל על התמונה המלאה.

איך בית המשפט מסתכל על נכס משותף

אם ברשותכם דירה משותפת, הרי שלשני בני הזוג יש זכויות על הנכס. בין אם סיימתם לשלם את תשלומי המשכנתא ובין אם לא. כמובן, אם הדירה נרכשה על ידי אחד מבני הזוג טרם הנישואין, המצב המשפטי שונה והנכס יחזור לרשות בעליו בדרך כלל. במידה ולא הצלחתם להגיע להחלטה משותפת, כל אחד מבני הזוג יכול להגיש בקשה לסיום שותפות. הבקשה למעשה אומרת כי אחד מבעלי הנכס מעוניין למכור את חלקו היחסי והוא יכול לעשות זאת בכל עת, בלי שתהיה לכך סיבה מיוחדת. הכלל הזה נכון לשותפים עסקיים ומטבע הדברים, בהליך גירושין יש כמה סייגים אליהם כדאי לתת תשומת לב מיוחדת.

מה קורה אם לזוג ילדים משותפים

כל עוד מדובר על קטינים, בית המשפט יכול לעכב את פירוק השותפות, עד שיקבל תמונה ברורה בנוגע למצב הילדים. בית המשפט ירצה לוודא כי יש להם היכן לגור וכי המעבר לא ישפיע באופן אקוטי על מצבם. במידה ואין הסכמה בין שני ההורים, בית המשפט הוא זה שיחליט כיצד לחלק את הממון המשותף, תוך שהוא מתייחס בתשומת לב למצבם של הילדים ולמצבו הכלכלי של ההורה המשמורן. מדובר על תהליך מורכב ואפשר להימנע ממנו הרבה פעמים כל עוד בני הזוג מצליחים לקבל החלטה משותפת מראש. עורך דין גירושין בחיפה יכול להציג את העמדה שלכם בבית המשפט כמו גם להפעיל לחץ על הצד השני לקבל את הטיעון שלכם ולבוא לקראתכם מטעמים שונים.

בית המשפט ימתין אם תרצו לרכוש את מלוא הזכויות על נכס משותף

לפני שהנכס יוצא לשוק, בתהליך של פירוק שותפות, ניתנת זכות ראשונים לכל אחד מבעלי הנכס לרכוש את החלק היחסי בדירה, זה שלא רשום על שמו של הקונה. איך מתמחרים את החלק היחסי של הדירה? עורך דין גירושין בחיפה יפעל למענכם על מנת לשכנע את הצד השני להוריד ממחיר השוק. במידה ולא הגעתם להסכמה, שמאי מקרקעין יכול לקבוע את ערך של נכס משותף . כך יהיה גבול עליון למחיר העסקה ולא תקלעו לתרחיש בו אתם מנסים לערוך עסקים במצב של חוסר ברירה.

תוכלו למכור את הנכס או להשאיר אותו לכונס הנכסים

למכור דירה זו עבודה לא פשוטה. על אחת כמה וכמה כאשר ברקע מתנהל הליך גירושין. במקרים בהם אין הסכמה, בית המשפט ממנה כונס נכסים, אשר יהיה אמון על מכירת הנכס וחלוקת הרווחים שווה בשווה. בדרך כלל, בית המשפט יבקש למנות את עורכי הדין של שני הצדדים, כדי להבטיח כי האינטרסים של שני הצדדים ישמרו לאורך העסקה. בחירה של עורך דין גירושין בחיפה כמובן תבטיח כי יהיה מי שייצג אתכם וילחם עבורכם לאורך התהליך.

כאמור, מדובר על תהליך לא פשוט. אבל כל עוד תבחרו בעורך דין מנוסה, יהיה מי שילווה אתכם לאורך הדרך מתוך מתן תשומת לב מיוחדת לאינטרסים ולצרכים שלכם.

חיפוש באתר
משרד שמאות מקרקעין - אירית ונונו
המשרד עוסק בתחומים שונים בעולם שמאות מקרקעין.

שלונסקי 43, תל אביב
052-2873702

השאירו פרטים ליצירת קשר





    תפריט נגישות

    למידע וייעוץ מקצועי