דף הבית / רכישה של דירה – ייעוץ מס לפני רכישתה

רכישה של דירה - ייעוץ מס לפני רכישתה

רכישה של דירה וכל נכס נדלני היא צעד נכון מבחינה כלכלית. רכישה של דירה היא למעשה שימוש מושכל בכסף בניסיון להפוך אותו לכזה שיניב עוד כסף, כמו כן, הרי שאם אתם מתכננים לעבור לדירה בבעלותכם, אתם זוכים על הדרך להוריד מעליכם את תשלום שכר הדירה החודשי, אשר בהחלט יכול להפוך מעמסה כלכללית לא מבוטלת. רגע לפני חתימת העסקה, יש בכל זאת כמה דברים עליהם כדאי לתת את הדעת בעת רכישה של דירה חדשה. אנחנו כאן כדי לעשות לכם סדר ולעזור לכם להבין איך רשות המיסים עלולה להשפיע על הבחירות שלכם וכיצד לנהל את מערכת היחסים שלכם מול מס הכנסה בצורה אינטיליגנטית.

אילו מיסים משלמים בעת רכישה של דירה

בשביל הסדר הטוב נתחיל מההתחלה. המדינה, מדינת ישראל במקרה הזה, בדומה למדינות מערביות רבות, בוחרת לקחת מיסים מתושביה כדי לממן את השירותים אותם היא מעניקה לאזרחים. בין היתר, מדינת ישראל ממסה עסקאות נדלן בהתאם למספר תקנות המוגדרות בחוק. אנחנו יכולים לחלק את המיסים המשולמים למדינה בעת העסקה לשתי קבוצות.

מס רכישה: מס רכישה הוא המס אותו משלמים למדינה בעת הרכישה, בשיעור יחסי לערכו של הנכס. כדאי לשים לב, במידה והרוכשים לא מחזיקים בנכסים קודמים וזו להם עסקת הנדלן הראשונה, אלו יכולים לקבל פטור ממס רכישה. התנאים משתנים מפעם לפעם, אבל בגדול מדובר על הדרך של מדינת ישראל לעזור לזוגות הצעירים לרכוש דירה בשוק הנדלן הישראלי המורכב ממילא.

מס שבח או היטל שבח: מס שבח או היטל שבח משולם על ידי המוכרים של הנכס. היטל שבח הוא למעשה המס אותו משלמים המוכרים עבור עליה בערך של הנכס לאורך השנים. שיעור המס נקבע על פי שיעור העליה בערך הנכס. לצורך ההמחשה: אם אדם פרטי רכש דירה בירושלים לפני עשרים שנה בחמישים אלף שקל והיום היא שווה מליון, אותו אדם ישלם מס שבח על תשע מאות וחמישים אלף שקלים. הרעיון בבסיס מס השבח הוא שפעמים רבות ערך הדירה עולה בעקבות פעולות אותן עושה הרשות המוניציפלית או המדינה עצמה. המוכר כמו משלם עבור העליה בערך הנכס בשל אותן פעולות. שמאי מקרקעין יכול לקבוע מה ערך הנכס ולהגדיר באיזו מידה ערך הנכס עלה בעקבות השקעה יזומה של בעלי הנכס המקוריים. מה שיכול להוריד באופן משמעותי את מס השבח אותו יאלצו לשלם בסופו של דבר.

איך תתכננו נכון את העסקה שלכם בנושא רכישה של דירה

תהליך של ייעוץ מס הוא לא דבר חדש. מדובר על פרקטיקה מוכרת, אשר יכולה לחסוך מאות אלפי שקלים. מה זה ייעוץ מס? אם תקיימו שיחה עם עורכת דין המכירה את התחום לעומק ובקיאה בחוקי המס, תגלו כי אתם יכולים לבצע כמה פעולות שיעזרו לכם להפחית באופן משמעותי מתשלום המס אותו תשלמו בסופו של דבר. אתם יכולים לגלות כי אולי כדאי לכם להמתין כמה חודשים עד לביצוע העסקה במידת הצורך, כדי שזו תתקיים בשנה האזרחית הבאה ולא הנוכחית. אולי תרצו להשכיר את הדירה ולא למכור אותה או להיפך, לרכוש את הנכס אבל לקבל החלטות שונות שיעזרו לכם לנצל את הזכויות המגיעות לכם בחוק ולחסוך הרבה מאוד כסף.

ייעוץ מס עוזר לכם להכיר את החוק על בוריו ולקבל החלטות נבונות לאור הנתונים. כמובן, ייעוץ מס לא עוזר לכם לעבור על החוק. אלא, רק עוזר לכם לעשות את הדברים נכון יותר.

 

חיפוש באתר
משרד שמאות מקרקעין - אירית ונונו
המשרד עוסק בתחומים שונים בעולם שמאות מקרקעין.

שלונסקי 43, תל אביב
052-2873702

השאירו פרטים ליצירת קשר





    תפריט נגישות

    למידע וייעוץ מקצועי