דף הבית / חוק מקרקעין עמדת טעינה

חוק מקרקעין עמדת טעינה

עמדת טעינה

בשנים האחרונות, עליית כלי הרכב החשמליים שינתה את הכבישים שלנו, ויש היצע של אמצעי תחבורה נקיים וברי-קיימא. עם הרכישה של כלי הרכב החשמליים מגיע הצורך גם בהתקנת תשתית טעינה נוחה ונגישה. כבעלי נכסים וכדיירים, הבנת חוקי המקרקעין סביב התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי הופכת חיונית. יש כמה יסודות של דיני המקרקעין הקשורים לתחנות טעינה ביתיות והשלכותיהן הן בבתים פרטיים והן בבתים משותפים.

כלי רכב חשמליים מונעים על ידי סוללות מבוססות ליתיום, המאפשרות לנהגים לנסוע מרחקים ארוכים ללא בנזין או דיזל. עם זאת, יש צורך בטעינה תקופתית, והתקנת עמדת טעינה ביתיות הפכה לדרישה בולטת עבור בעלי רכבים חשמליים. בניגוד לתדלוק מהיר של כלי רכב נורמטיביים, טעינת סוללה חשמלית בתחנת טעינה מהירה אורכת לרוב קרוב לחצי שעה. לחצו כאן לקבלת מידע על עמדת טעינה מובילה.

עמדת טעינה בבתים פרטיים ומשותפים

עבור בעלי נכסים אשר רוכשים רכבים חשמליים, התקנת עמדת טעינה בנכס שלהם היא פשוטה יחסית. דיני המקרקעין אינם מטילים מגבלות על התקנות כאלה, ואין צורך בהיתרים ספציפיים מוועדות התכנון. עם זאת, חשוב לבעלי הנכסים לנקוט משנה זהירות בטיפול בתחנות טעינה בשל סיכונים סביבתיים פוטנציאליים. במקרים שבהם בוצע טיפול לא נכון או התקנה לא נכונה, הדבר עלול להוביל לגרימת נזק ובעל הרכב עלול לשאת באחריות.

התקנת עמדות טעינה בבתים משותפים יכולה להיות מורכבת יותר בשל מבנה הבעלות המשותפת. בבתים משותפים, שטחים כמו חדרי מדרגות, ארונות חשמל משותפים, חניונים, חצרות וגגות נמצאים בבעלות משותפת. לכן, כאשר דייר בבניין מעוניין להתקין עמדת טעינה הוא חייב להיות רשום כבעל החניה בטאבו ויש חשיבות מכרעת לבדיקה האם אזור ההתקנה הרצוי הוא בבעלות פרטית או משותף. קבלת אישור מרוב הדיירים ובחינת השימוש במתקנים משותפים כמו ארון החשמל הוא הכרחי.

נוהל התקנת עמדות טעינה

כדי לטפל בבעיות פוטנציאליות הנובעות מהתקנת עמדת טעינה בבתים משותפים, פרסם משרד האנרגיה נוהל. כאשר אזור ההתקנה הוא בבעלות פרטית, אין מכשולים משמעותיים. עם זאת, כאשר מדובר בשטחים משותפים, הנוהל מייעץ לבקש אישור מוועד הבית. בטווח הארוך מומלץ לשקול התקנת עמדות טעינה משותפות לכל הדיירים לצד מדידה נפרדת של צריכת חשמל האישית באמצעות אפליקציות ייעודיות למטרה זו.

תקנות ושיקולי בטיחות

תקנות המתייחסות לחששות בטיחות הקשורים לעמדות הטענה לרכב חשמלי, עודכנו בשנת 2020 כדי לתת מענה לביקוש הגובר, מדגישות את החשיבות של הזמנת חשמלאי מוסמך להתקנה. טעינת רכב חשמלי דורשת רמות מתח גבוהות, המחייבות מומחיות מיוחדת, תחזוקה והקפדה על כללי בטיחות מחמירים.

לשמירה על הרכב וסביבתו, התקנות מתארות אמצעים ספציפיים. כמו התקנת מפסקי מגן ומערכות לניהול עומסים. יש לערוך בדיקות שוטפות, כדי להבטיח את פעולתה הנכונה של עמדת הטעינה. בדיקות אלו, שחלקן ניתנות לביצוע באופן עצמאי, תורמות למניעת תאונות ולהגנה הן על רכוש והן על הציבור.

חיפוש באתר
משרד שמאות מקרקעין - אירית ונונו
המשרד עוסק בתחומים שונים בעולם שמאות מקרקעין.

שלונסקי 43, תל אביב
052-2873702

השאירו פרטים ליצירת קשר





    תפריט נגישות

    למידע וייעוץ מקצועי