דף הבית / הערכת שמאי למשכון נכס קיים

הערכת שמאי למשכון נכס קיים

תחום הנדל"ן הדינמי נע בין ערכי נכסים משתנים ובין מגמות שוק מתפתחות, ולכן פעילות בו מצריכה הבנה, ידע וניסיון כתנאי לקבלת החלטות. הדברים אמורים גם – ובעיקר – לנכסים המועמדים למשכון. לא נגזים אם נאמר שמרבית המשקיעים לא יודעים מה נדרש בתהליך משכון נכס, והרבה פעמים מקילים ראש בכך. הדברים אמורים בעיקר להערכת שמאי, שכן היא התנאי המקדמי למשכון גם במוסדות הבנקאיים וגם במוסדות החוץ־בנקאיים. שמאי מקצועי הוא משאב חיוני בתהליך משכון נכסים, בין שהוא עובד מטעם המוסד הפיננסי, ובין שהוא נותן שירות לבעלי הנכס. במאמר זה נברר למה הערכת שמאי חשובה בתהליך משכון נכס, ולמה היא לא רק אופצייה מעשית אלא גם אסטרטגיה פיננסית נבונה.

להעריך את שווי הנכס

בתהליך משכון נכס קיים הערכה מקצועית וריאלית היא מאסט. הערכת שווי של נכס היא תהליך מורכב שמצריך הרבה יותר ממבט חטוף בנתוני השוק. שמאי מקצועי ומיומן מנתח ביסודיות גורמים שונים כמו אזור הנכס, גודלו, מצבו והיסטוריית הבעלים שלו. ההערכה האובייקטיבית של השמאי משרטטת תמונה מפורטת על הנכס ועל שוויו גם לבעליו וגם למוסד הפיננסי העתיד למשכן אותו. התמונה המפורטת הזאת עוזרת לבעלי הנכס לנהל משא ומתן על תנאי ההלוואה, בונה קשרי האמון בינם ובין המוסד הפיננסי ומבטיחה שהעסקה תושתת על בסיס פיננסי יציב.

הערכת שמאי

ניהול תנודתיות בשוק

שוקי הנדל"ן מאופיינים בתנודתיות רבה. שווי הנכס יכול להשתנות בגלל גורמים רבים לרבות תנאים כלכליים, דינמיקה של היצע וביקוש ושינויים מקומיים. שמאים מצוידים בידע ובכלים שמאפשרים להם לשקלל את כל הגורמים הללו ולתת הערכה מציאותית בזמן נתון. בעלי הנכס יכולים להשתמש בהערכת השמאי בתהליך קבלת ההחלטות שלהם עוד לפני שהם ממשכנים את הנכס וגם לאחר מכן.

מינוף המשא ומתן

דוח שמאי הוא כלי רב־ערך בתהליך המשא ומתן בין הלווים למלווים. אם בעלי הנכס חמושים במידע מדויק על הנכס שלהם, הם יכולים לפתוח את המשא ומתן בעמדת יתרון ולמנף אותו לטובתם. מינוף המשא ומתן מבטיח להם מסלולי משכנתה שמתאימים להם ולשווי האמיתי של הנכס.

לרכוש את אמון הבנק

למוסדות פיננסיים יש אינטרס מובהק להבטיח שהנכסים הממושכנים שלהם הם בטוחות ראויות. שמאים מקצועיים נותנים להם הערכות בלתי משוחדות שעוזרות להם לאמוד את הסיכון האפשרי הכרוך בהלוואה ולהציע תנאים אטרקטיביים ללווים שיש להם נכסים גדולים ויקרים. בכל הנוגע ללווים, משמעות הדבר היא חיסכון אפשרי של אלפי שקלים לאורך כל תקופת ההחזר של ההלוואה. הערכת שמאי עוזרת ללווים לרכוש את אמון הבנק ולהפגין רצינות, מסירות ומחויבות כלפיו.

תכנון פיננסי מושכל

משכון נכס הוא התחייבות פיננסית ארוכת מועד. ללא דוח שמאי אמין בעלי הנכס עלולים לקבל החלטות לא מבוססות שיהיו להן השלכות מרחיקות לכת. הערכת שמאי לא רק עוזרת להם לנקוב בסכום המשכנתה אלא גם להעלות את ערך הנכס באמצעות מקצה שיפורים או שיפוצים. נוסף על כך היא מאפשרת להם להגדיר ציפיות ריאליות בנוגע לנכס שלהם ולתכנן את העתיד הפיננסי שלהם.

שמאות מקרקעין היא הנכס האמיתי שלכם

אי אפשר להפריז בתפקיד של השמאים בתהליך משכון נכס קיים. המומחיות שלהם בהערכת שווי הנכס והיכולת שלהם לשלוט בתנאי השוק הדינמיים מעצימות גם את הלווים וגם את המלווים ועוזרות לכל הצדדים לקבל החלטות נבונות. השקעה בשירותי שמאות מניבה תשואה ניכרת בכל הנוגע לביטחון הכלכלי של הלווים וביכולת שלהם לנהל משא ומתן עם המוסד הפיננסי. ובדיוק בגלל זה בתהליך משכון נכסים שמאות מקרקעין היא הנכס האמיתי שלכם. אז אל תוותרו עליה.

 

חיפוש באתר
משרד שמאות מקרקעין - אירית ונונו
המשרד עוסק בתחומים שונים בעולם שמאות מקרקעין.

שלונסקי 43, תל אביב
052-2873702

השאירו פרטים ליצירת קשר





    תפריט נגישות

    למידע וייעוץ מקצועי