דף הבית / בנייה בישראל – פיקוח ואיכות

בנייה בישראל - פיקוח ואיכות

בנייה

רוב הציבור שרוכש דירה מעוניין לגור בה לאורך שנים רבות וליהנות מהעובדה שהבנייה בוצעה בסטנדרטים גבוהים וכך אפשר להיות רגועים שלא יהיו בה תקלות מהותיות. כדי לשמור על נושא זה בהקפדה יתרה קיים התקן הישראלי בתחום זה שהוא תקן מחמיר ביותר. בכל פרויקט בנייה יש כתב כמויות שעל פיו מתבצע מיזם זה שלב אחר שלב. בכל אחד מהפרקים של כתב כמויות זה יש פירוט מדויק ביותר לגבי חומרי הבנייה שבהם יש להשתמש בביצוע העבודות השונות כמו לדוגמה חומרי איטום מסוג ספציפי, צנרת בקוטר מסוים, סוגים של דלתות כניסה בעלות כמה בריחים, דלתות פנים בהרכב מסוים ועוד.

זאת לעומת המבנים הישנים שבהם יש תקלות לעיתים קרובות כיוון שהם נבנו לפני החלת החוקים של התקנים הישראלים. זו הסיבה שיש לא אחת תקלות שונות בנושאים כמו צנרת אינסטלציה פגומה שמצריכה עבודה של שרברב מומחה לתיקון הצינור או החלפתו. כמו כן תקלות בדלת אשר מונעות את הכניסה לבית ולכן יש צורך לקרוא לאיש מקצוע כמו מנעולן מומלץ בקריות כדי שיאפשר כניסה ויציאה נורמטיבית מדלת הבית. יש מקרים שבהם הוא יתקן את הדלת ומקרים אחרים שבהם הוא יחליף צילינדר כיוון שהמנעול הנוכחי הוא שחוק וקיים סיכוי שהתקלה הזו תחזור על עצמה שוב ושוב.

פיקוח על בנייה בישראל

שיטת העבודה כדי שכתב הכמויות יבוצע באופן מוקפד היא באמצעות בקרה של מפקחי בנייה. מדובר במהנדסים אזרחיים שהם מקצועיים ביותר, בקיאים בכל מה שקורה בתחום הבנייה בישראל כולל החידושים האחרונים והם אלו שמאשרים את ביצוע העבודות השונות על ידי קבלני המשנה לאורכו של כל הפרויקט.

בכל שלב הם מגיעים לשטח ובודקים את העבודה שנעשתה, אם היא בוצעה על פי הכללים ואם היה שימוש בחומרי הבנייה שאושרו לביצוע או בחומר שהוא שווה ערך שהתקבל עבורו אישור. אם העבודה לא בוצעה כנדרש, יהיה צורך לפרק אותה ולבצע אותה מחדש.

אישורי תשלומים על ידי המפקחים

כיוון שהפיקוח על ענף הבנייה הוא קפדני ביותר, המפקחים הם אלו שמאשרים את התשלומים לקבלני המשנה. עקב כך הקבלנים מודעים לכך שכל עבודה שאינה על פי התקן ועל פי כתב הכמויות תגרור מצב שהם לא יקבלו תשלום. המפקחים בוחנים את אופן הביצוע ובהתאם להסכם מאשרים תשלום חלקי או תשלום מלא עם השלמת המיזם.

מסירה של דירות חדשות ללקוחות

רכישה של דירה אינה עניין של מה בכך וכל אדם שקונה דירה בסביבת המגורים המועדפת עליו ובגודל הרצוי, ממתין בקוצר רוח ליום שבו הוא יוכל לעבור להתגורר בה. זו הסיבה שעם קבלת המפתח לקוחות רבים מזמינים מהנדס אזרחי שיבדוק את איכות הבנייה של הדירה. הוא מבצע בדק בית בכל רחבי הבית כדי לעלות על כשלים מינוריים או מהותיים שיהיה על הצוותים של החברה הקבלנית לתקן מידית או במהלך שנת הבדק וזאת על פי חומרת הליקוי.

חיפוש באתר
משרד שמאות מקרקעין - אירית ונונו
המשרד עוסק בתחומים שונים בעולם שמאות מקרקעין.

שלונסקי 43, תל אביב
052-2873702

השאירו פרטים ליצירת קשר





    תפריט נגישות

    למידע וייעוץ מקצועי