דף הבית / שיפוצים לפני שמאות ועבודות אינסטלציה

שיפוצים לפני שמאות ועבודות אינסטלציה

בכל מה שקשור למכירה או קנייה של נדל"ן חשוב לדעת. ההערכה של הנכס חייבת להיעשות בעזרת איש מקצוע בלתי תלוי. רק לאחר שיש את הערכת הנכס אתם יודעים איך באמת לתמחר את הנכס שאתם רוצים למכור או לחילופין, אתם יודעים האם הנכס המוצע אכן מתאים למחיר אותו מבקשים ממכם המוכרים. במאמר זה נעסוק בנושא של שיפוצים לפני שמאות.

כי השמאי רואה 'מעבר'. כלומר הוא רואה מה יש בדירה ומה היא מציעה, כולל את הפרטים הנסתרים שעין בלתי מקצועית לא ממש מסוגלת לראות. מה שאומר שהערך של הנכס יהיה שונה מכפי שחשבתם, לאחר שתשמעו את דבריו של השמאי ואת קביעותיו המקצועיות.

שיפוצים לפני שמאות

כיצד  ניתן להעלות את ערך הנכס ע"י שיפוצים לפני שמאות

אנשים שרוצים למכור נכס, לא תמיד מודעים לכך כי יש ביכולתם להשפיע על הערך של הנכס ולהעלות אותו במידה רבה כאשר הדבר לא כרוך בהכרח בהשקעה גדולה מבחינה כספית. מנגד, הערך של הנכס יעלה במידה משמעותית ממש בלי השוואה כמעט למחירים שהושקעו. כך שבהחלט שווה לשקול השקעה כזו של תיקון ליקויים שונים בבית כדי לשפר את המראה שלו ובעקבות זה את הערך הכספי שלו.

שיפוצים לפני שמאות  ועבודות אינסטלציה – מה הם כוללים?

לא תמיד מדובר בשיפוץ רציני ויסודי של הבית. לעיתים די בצביעה של קירות הבית או תיקון בעיות של רטיבות וזה כבר יהפוך את הבית למושלם מכל הבחינות. ברור שמקום מושלם שלא דורש כל תיקון מצד הקונים הוא נכס ששווה בהחלט את המחיר שלו.

מנגד יש מקרים אשר בהם ההמלצה היא כן תהיה ללכת על שיפוצים נרחבים ממש של הבית. העלות של השיפוצים עשויה להיות גבוהה ואפילו משמעותית מאוד אך כתוצאה מזה הבית יהיה הרבה יותר יפה וגם המערכות והתשתיות כולם יפעלו היטב עד שזה ישפיע על העלאת ערך הדירה בסכומים כפולים ומשולשים ביחס להשקעה שהושקעה בשיפוץ של הבית. זה אחד היתרונות הבולטים של שיפוצים לפני שמאות.

ההשקעה הכי שווה בבית

אז הזכרנו את הנושא של מערכת האינסטלציה, אך חשוב לנו להוסיף ולחדד. כי מערכת האינסטלציה היא כל כך משמעותית בכל בית עד שבמקרים רבים דווקא ההשקעה במערכת האינסטלציה לפני שמתחילים להתעסק בכלל עם המכירה של הנכס ולפני שבכלל מזמינים את השמאי, זה מה שבעצם מעלה במידה רבה את כל הערך של הדירה. לקוח פוטנציאלי ששומע כי מערכת האינסטלציה בדירה היא מערכת חדשה, מתלהב מאוד מכך ולעיתים זה מה שיגרום לו בסופו של דבר לרכוש את הנכס בלי לבקש הקלות והנחות במחיר.

שיפוצים לפני שמאות יגרמו לעידוד מצד שמאי דירות שיעריך את הנכס בהרבה יותר בגלל העובדה הזו שמערכת האינסטלציה היא חדשה לגמרי.

אז נכון שזה עשוי להיות כרוך בטרחה רבה ובעבודה מורכבת ומקיפה מאוד. אך אפשר לומר כי בהחלט מדובר בהשקעה שלגמרי מוכיחה את עצמה כאשר התוצאה היא נכס ששווה הרבה יותר ומקבל ערך גבוה פי כמה וכמה.

מאמר בשיתוף https://igl-plumber.co.il/

חיפוש באתר
משרד שמאות מקרקעין - אירית ונונו
המשרד עוסק בתחומים שונים בעולם שמאות מקרקעין.

שלונסקי 43, תל אביב
052-2873702

השאירו פרטים ליצירת קשר





למידע וייעוץ מקצועי