דף הבית / רכישת דירה – הדרך הנכונה

רכישת דירה – הדרך הנכונה

רכישת דירה

החלום של ישראלים רבים הוא לרכוש דירה קטנה כאשר מדובר בזוג צעיר, כאשר אין להם הרבה ממון ובשלב מאוחר יותר כשהמשפחה גדלה, הם מעוניינים למכור את דירתם הנוכחית ולרכוש דירה חדשה כדי להעניק חיים מרווחים ונוחים לכל בני הבית. ההתלבטויות לגבי גודלה של הדירה הן מאד גדולות. בשנים האחרונות יש מגמה שהלכה והתחזקה בימי הקורונה והיא לרכוש דירות גן שיש בהן כמה חדרים. קו החשיבה הוא לאפשר לילדים מרחב למשחק מחוץ לבית בימים שבהם יהיו סגרים, כיוון שמאד קשה להימצא בתוך הבית לאורך כל היום ובמיוחד כשמדובר בפרקי זמן ארוכים.

 

ברוב המקרים עבור רכישת דירה המשפחה מבקשת משכנתא ומשלמת מדי חודש את ההחזר החודשי על פי תנאי המשכנתא. בהתאם להתנהלות הפיננסית בישראל, הריבית ירדה בשנים האחרונות באופן מאד משמעותי ולכן מי שלקח את ההלוואה לפני כמה שנים משלם כעת עדיין ריבית גבוהה על פי מה שנקבע בהסכם עם הבנק. כדי לשלם ריבית אשר תואמת את המציאות ולחסוך כספים, יש אפשרות לבצע תהליך של מחזור משכנתא. הלקוח בוחן בסיוע של יועץ משכנתאות, אופציות לקבלת משכנתא חדשה במקום המשכנתא הקיימת. מתבצע תהליך שבו הלקוח מבצע החזר של כל סכום המשכנתא שנותרה והוא מקבל משכנתא חדשה מהגורם האחר. בדרך זו נוצר חיסכון מהותי של הסכום החודשי שמשלם הלקוח בכל חודש וכך גם בצבר הכללי.

רכישת דירה

משכנתא עבור רכישת דירה

כדי שהבנק יאשר משכנתא עבור רכישת דירה או לחלופין יאשר את ביצוע התהליך של מחזור משכנתא, נציגי הבנק מבקשים לבדוק את ערכו של הנכס. לכן מגיע שמאי אשר מסייר בדירה, בוחן את מצבה הפיזי ועל פי מחירי השוק בסביבת מגורים זו, הוא נותן הערכת שווי דירה. הבנק מאשר בדרך כלל הלוואה באחוז מסוים מתוך הערך של הנכס ולכן הם דורשים את הערכת השמאי.

הקביעה של השמאי היא הבסיס לקבלת המשכנתא בערך הכספי שביקשו הרוכשים. אם סכום ההלוואה עומד בקריטריונים שהציב הבנק, הוא יאשר את המשכנתא בכפוף לאישור של הנושאים הנוספים כמו יכולת ההחזר החודשית, הפעלת ביטוח חיים ועוד.

דירה חדשה או יד שנייה

על פי סקרים שבוצעו לאחרונה מסתבר שרוב הישראלים מעדיפים לקנות דירה חדשה ולא דירת יד שנייה. יש לכך כמה סיבות כמו לדוגמה הרצון לגור בשכונות חדשות ובערים חדשות, כמו כן העובדה שהמבנים החדשים בנויים בתקן הישראלי המחמיר לגבי שימוש בחומרי בנייה בטיב מעולה ולגבי איכות הבנייה.

במבנים החדשים יש ממ"ד, דבר שלא קיים בכל המבנים הישנים, אלא רק בבניינים שנבנו לאחר החלת התקן. כמו כן ברוב הדירות החדשות יש מרפסות מודרניות ונעימות.

גודלה של הדירה

המגמה בעת רכישת דירה היא לאפשר חדר נפרד לכל ילד כדי להעניק להם את הפרטיות הדרושה להם. כמו כן סלון ומטבח רחבי ידיים לנוחותם של בני הבית והאורחים.

 

 

חיפוש באתר
משרד שמאות מקרקעין - אירית ונונו
המשרד עוסק בתחומים שונים בעולם שמאות מקרקעין.

שלונסקי 43, תל אביב
052-2873702

השאירו פרטים ליצירת קשר





למידע וייעוץ מקצועי