דף הבית / רישום מקרקעין והסדר זכויות במקרקעין

רישום מקרקעין והסדר זכויות במקרקעין

נסח טאבו – טופס רישום מקרקעין

רישום מקרקעין, הידוע בשמו המקצועי כנסח טאבו, הוא בעצם טופס המגן על הסדר הזכויות במקרקעין עבור בעל הנכס, כאשר כל הנושא של הרישום הינו חלק משמעותי וחשוב בכל הנוגע לעסקאות של נכסים ונדל״ן.

ראוי לציין כי ישראל היא בין המדינות מהבודדות בעולם, אשר הונהג בהן הסדר זכויות במקרקעין, וההסדר עצמו בעצם נעשה בהסתמך על ידי מדידה ומיפוי מדויק ולאחר חקירה מעמיקה ורשמית של תביעות וזכויות אחרות, כאשר הכל נעשה באופן פומבי.

רישום מקרקעין

מאגר חדש של פסקי דין

הרשות לרישום מקרקעין והסדר זכויות במקרקעין בישרו בחודש שעבר באתר של רשות הממשלה, על השקה רשמית של מאגר פסקי דין הניתנים על ידי המפקחים על רישום מקרקעין.במאגר זה ניתן בעצם לחפש ולאתר כל פסק דין בעזרת מנוע חיפוש מתקדם ומשודרג אשר כולל בתוכו את האפשרות למציאת פסק דין לפי תוכן הטקסט הכתוב בפסק הדין עצמו.

בנוסף, אפשרי מעתה לאתר גם פסקי דין לפי אפשרויות רבות וירידה לפרטי פרטים כמו שם המפקח, שם לשכת המפקח, מספר גוש חלקה, יישוב, שמות בעלי הנכסים, שמות הצדדים התובעים והנתבעים, שם עורך הדין המייצג וכל פרט אשר עשוי להיות רלוונטי לחיפוש.
בנוסף, כעת ישנה האפשרות למעקב אחר פסקי דין חדשים אשר ניתנו על ידי המפקחים של רישום מקרקעין והסדר זכויות במקרקעין.

רישום מקרקעין – הבסיס לעסקה בטוחה

הלשכה לרישום מקרקעין והסדר זכויות במקרקעין מלווה בכל אספקט הקשור לעסקה בטוחה של רכישת נכס, הן לקונה והן לבעל הנכס המוכר.היא מכסה ארבעה תחומים עיקריים בתוכה: רישום מקרקעין, הפיקוח על רישום המקרקעין, הסדרי זכויות במקרקעין, אף פועלת כלשכה הארצית לרישום של תשתיות לאומיות ותהליכים של פרצלציה. פרצלציה היא תהליך של איחוד וחלוקה מחדש של קרקעות עבור כמה בעלים לאותו הנכס.

לאחר הרכישה

עכשיו לאחר שרשמית הבנתם על מה עליכם לחתום, עברתם את התהליך הבירוקרטי הארוך והמפורט בכל הנוגע לנכס החדש, היוועצתם בעורך דין המתמחה בעסקאות נדל״ן אשר עשה עבורכם את הסדר הנחוץ ברישום מקרקעין והסדר זכויותיכם בכל הנוגע בתהליך הרכישה, השקעתם את מיטב כספכם וההון העצמי עבור העיסקה כך שמגיע לכם ברכות ובמזל! רכשתם רשמית נכס מניב או למגורים או להשקעה, או לכל מטרה אשר תחפצו בה. אז מה עכשיו?

עכשיו נותר השלב הבירוקרטי האחרון שהוא רישום המשכנתא בטאבו באופן שבו רשמית הנכס יעבור על שמכם כמחזיקים בנכס. רישום המשכנתא בטאבו הינו בעצם רישום הזכויות של הנכס על שמכם בלשכה של רישום המקרקעין, כאשר ניתנה האפשרות להגיש את הבקשה לרישום באופן קל פשוט ומקוון, עכשיו ששדרגו את המערך הדיגיטלי של האתר הממשלתי. יש לציין כי הלשכה לרישום מקרקעין היא חלק בלתי נפרד מהרשות לרישום מקרקעין והסדר זכויות במקרקעין והיא פועלת תחת חוקיו של משרד המשפטים. חשוב לזכור שתמיד כדאי להעזיר בשרותיו של שמאי מקרקעין מקצועי שיערוך עבורכם בדיקה מקיפה ומקצועית שלא פספסת שום דבר בתהליך.

הום סטיילינג

לצד תהליך הרכישה החכמה של הנכס שבחרתם, ישנה גם חשיבות רבה ובלתי נפרדת לסטיילינג של השטח הקנוי, בין אם מדובר בשטח לצורך מחייה לבין אם מדובר על חלל עבודה בכל גודל שיהיה, חשוב שיהיה מאחוריו תהליך חשיבה והשקעה של עיצוב פנים.

 

כשאתם דואגים לעיצוב הפנים של השטח בצורה אסתטית ופרקטית, אתם דואגים למחייה ולשימוש הראוי של כל מי שידאג לנכס בצורה נעימה ומזמינה, בנוסף לעובדה שעיצוב פנים מושקע מעלה את ערך הנכס.

לכן לא משנה מהי מטרת רכישת הנכס שלכם, כדאי להיוועץ במעצב פנים אשר יוכל להתאים עבורכם את ההום סטיילינג האידיאלי לצרכים שלכם, בין אם מדובר בעיצוב של משרד כחלל עבודה פרקטי, לבין אם מדובר בעיצוב של חדרי בית המיועד למחייה שלכם או לשכירות.

חיפוש באתר
משרד שמאות מקרקעין - אירית ונונו
המשרד עוסק בתחומים שונים בעולם שמאות מקרקעין.

שלונסקי 43, תל אביב
052-2873702

השאירו פרטים ליצירת קשר





למידע וייעוץ מקצועי