דף הבית / פגם באיטום – האם משפיע על שווי הנכס?

פגם באיטום - האם משפיע על שווי הנכס?

לאחר שהצלחתם להגשים את החלום ולרכוש דירה משלכם, כדאי לדעת שחשוב לשמור ולתחזק את הדירה באופן שוטף, בכדי לשמור על ערכה, כאשר אחד הליקויים הנפוצים בדירות הוא הרטיבות, המופיעה בעיקר בשל פגם באיטום. ונשאלת השאלה – האם פגם באיטום משפיע על שווי הנכס?

 פגם באיטום בדירה – למה היא מופיעה?

מחירי הנדל"ן נמצאים בעלייה מתמדת בשנים האחרונות וגם עבור אלו שהצליחו להגשים את החלום ולרכוש דירה משלהם, חשוב לדעת כי הסיפור אינו נעצר עם רגע כניסתכם לדירה, כשהוא ממשיך למעשה בטיפול ותחזוקה שוטפים של הדירה, בכדי למנוע פגמים בדירה ולשמור על ערכה.

ליקויים בדירה יכולים להתרחש בשל מגוון סיבות ומקרים, כאשר בין הליקויים הנפוצים ביותר שניתן למצוא בדירות, נמצא פגם באיטום, הנגרמת כתוצאה מכשל במערכת האינסטלציה (במקרים של רטיבות בקירות הפנימיים) או כתוצאה מאיטום לקוי.

פגם באיטום

האם פגם באיטום משפיע על שווי הנכס?

נכס דירה הוא אחד הנכסים המשמעותיים והיקרים ביותר שנחזיק בחיינו ולכן, בין אם אנחנו מתכוונים למכור את הנכס ובין אם לא, תמיד חשוב להיות עם יד על הדופק ולקבל מידי פעם הערכת שווי דירה על ידי שמאי דירות מקצועי יגיע על מנת לקבל הערכת שווי דירה, שיבחן את מצב הדירה וכיצד הליקויים, ככל וקיימים, משפיעים על שווי הנכס.

כך, איטום לקוי בהחלט יכול להשפיע על שווי הנכס, בין אם מדובר בכשלים באיטום הנמצאים בחלקים הפנימיים של הבית, כמו במקלחת לדוגמה ובין אם מדובר בכשלים באיטום בחלקים החיצוניים של הבית, כמו בגג ובחלונות, כאשר איטום לקוי כזה שאינו מטופל בזמן, יכול לגרום לרטיבות ולחלחל לקירות ואף מתחת למרצפות ולגרום לנזקים כמו עובש וחלודה, שתיקונם יכול להגיע לעשרות אלפי שקלים.

גיליתם רטיבות? פגם באיטום? מה עושים עכשיו?

בשלביה ההתחלתיים, רטיבות אמנם נראית ככתם קטן על הקיר, אך כאמור, כאשר לא מטפלים ברטיבות זו בשלב זה, הנזקים יכולים להיות משמעותיים יותר ולפגוע בערך הדירה ולכן, מיד עם גילוי הרטיבות בקיר, מומלץ לפנות לשירותיו של קבלן איטום מוסמך ומקצועי.

קבלן איטום מוסמך ומקצועי, יוכל לגלות את מקור הרטיבות במהירות ולפעול לטיפול בפגם האיטום במקצועיות עם חומרי איטום מתקדמים ויעילים במיוחד, באופן שיבטיח לכם כי בעיית הרטיבות לא תחזור להופיע.

להקדים תרופה למכה – קבלן איטום מקצועי

למעשה, מומלץ לבדוק מידי פעם את האטימות של הקירות ושל גג הבית, במיוחד לפני תקופת החורף, בכדי להימנע מבעוד מועד ממצבים של רטיבויות ונזילות, אשר לעיתים כלל אינם נראים לעין, עד שהם הופכים למורכבים ומאתגרים.

לפיכך, חלק מהותי מתחזוקת הבית צריך להתייחס לבדיקה מיטבית של איטום הקירות וגג הבית, אותו תוכלו לבצע עם קבלן איטום מקצועי, אשר יפעל לאיתור מוקדים בעייתיים וימליץ לכם על דרכי פעולה ושיטות בידוד מיטביות, כמו בידוד תרמי, חומרי איטום מתקדמים והכל תוך שימוש באמצעי איתור טכנולוגיים מתקדמים.

 

חיפוש באתר
משרד שמאות מקרקעין - אירית ונונו
המשרד עוסק בתחומים שונים בעולם שמאות מקרקעין.

שלונסקי 43, תל אביב
052-2873702

השאירו פרטים ליצירת קשר





למידע וייעוץ מקצועי