דף הבית / משכנתה לעסקים – כל מה שצריך לדעת

משכנתה לעסקים – כל מה שצריך לדעת

אחת מאפשרויות המימון המומלצות לעסקים בישראל היא משכנתה לעסקים. אומנם אנשים רבים חושבים שמשכנתה היא הלוואה מיוחדת שנותנים תאגידים בנקאיים לאנשים פרטיים לצורך קניית נכס, אולם יש הלוואות רבות שאפשר להגדירן כהלוואות משכנתא לעסקים, והן ניתנות לא רק לאנשים פרטיים אלא גם לעסקים.

אז מהי משכנתה לעסקים? למה היא משמשת? מי יכול לקבל אותה ומהן הסיבות העיקריות לקבלתה? בואו נבדוק.

גם עסקים צריכים לקנות נכסים

משכנתא לעסקים דומה במהותה למשכנתה הרגילה שכולנו מכירים. מדובר בהלוואה שנותן תאגיד בנקאי לבעלי עסק לצורך רכישת נכס מקרקעין בין שמדובר במשרד, בחנות, במפעל, בבית מלאכה, בשטח אדמה לצרכים מסחריים ובמגרש המיועד לבנייה לטובת העסק. עסקים רבים מתחילים את דרכם העסקית בשכירת מבנה להפעלת הפעילות העסקית שלהם ובתשלום שכר דירה חודשי. הוצאות אלה עלולות להכביד על התזרים העסקי ולשחוק את פעילות העסק. בקשה להלוואת משכנתה היא אפשרות מימון טובה שתומכת בעסק ומחזקת אותו. הלוואת המשכנתה היא קונספט שנבנה במיוחד לעסקים ומהווה מעטפת מימון נוחה, גמישה וטובה. ההלוואה מתאימה לעסק, לפעילותו, לצפי ההכנסות שלו ומאפשרת לו להיבנות, להתחזק ואף להתרחב.

רכישת נדל"ן היא אות להתרחבות העסק

לא כל עסק צריך לרכוש נדל"ן, אך פעמים רבות מדובר בשלב טבעי בהתפתחותו. עסקים שרוכשים נדל"ן נמצאים בדרך כלל במצב כלכלי יציב והיקפי המכירות שלהם טובים ומעידים על הצלחה עסקית. רכישת נדל"ן היא נדבך חשוב במינופו של העסק ודרך נהדרת להרחיב אותו. תאגידים בנקאיים אוהבים עסקים שלא מפחדים להתרחב ובדרך כלל רוצים לתמוך בהם בכל דרך אפשרית. משכנתה לעסקים היא אחת הדרכים לכך.

למה כדאי לרכוש נדל"ן בעזרת משכנתה לעסקים?

אף שרכישת נדל"ן כרוכה בהוצאות התחלתיות כבדות, אפשרות המימון המתבקשת, ההגיונית והטבעית לכל בעל עסק היא תמיד משכנתה לעסקים. כל בעל עסק שחותר לרכישת נדל"ן לטובת העסק ופיתוחו, מבטיח לא רק פעילות עסקית שוטפת, קבועה ובטוחה אלא גם את יציבותו הכלכלית של העסק. בעל העסק שרוכש נכס נדל"ני לטובת העסק, יודע שמקומו מובטח, והוא לא יידרש להעתיק את העסק למקום חדש מדי כמה שנים.

במה שונה משכנתה לעסקים ממשכנתה רגילה?

משכנתא לעסקים אינה שונה ממשכנתה רגילה, ושתיהן מבוססות על אותם עקרונות מנחים. בשני המקרים מדובר בהלוואות לרכישת נכס לפי תנאים קבועים ובהתאם ליכולות הכלכליות של הלווים. ההבדל היחיד יכול להתבטא בסכומי ההלוואה. מחירם של נכסים מסחריים נמוך בהרבה ממחירם של נכסים לצורכי מגורים, ולכן הלוואת משכנתא לעסקים עשויה להיות נמוכה מהלוואת משכנתה רגילה. כפועל יוצא גם תקופת ההחזר של הלוואת המשכנתה לעסקים היא קצרה בהרבה, ומהסיבה הזאת מדובר באפשרות מימון כדאית לעסק ומומלצת לחיזוקו ולמינופו.

אל תוותרו על קבלת ייעוץ

בעלי עסקים? חושבים על משכנתא לעסקים? אל תוותרו על קבלת ייעוץ. דברו עם רואה חשבון, יועץ משכנתאות או שמאי מקרקעין לפני שתגישו בקשה להלוואת משכנתה בבנק. גם בתחום המשכנתה לעסקים אין תחליף לעצה מקצועית ולהכוונה מאיש מקצוע מיומן.

 

חיפוש באתר
משרד שמאות מקרקעין - אירית ונונו
המשרד עוסק בתחומים שונים בעולם שמאות מקרקעין.

שלונסקי 43, תל אביב
052-2873702

השאירו פרטים ליצירת קשר





למידע וייעוץ מקצועי