דף הבית / ליווי יזמים בפרויקטים חדשים

ליווי יזמים בפרויקטים חדשים

ליווי יזמים

יזמים שמעוניינים לקדם מיזם נדל"ני זקוקים לאופציה של ליווי יזמים בפאן שמאות המקרקעין. מדובר בנושא מורכב מאד שרק אנשי מקצוע מהשורה הראשונה מכירים אותו על כל רבדיו. לקראת רכישת הקרקע כל יזם חייב לדעת אילו עלויות נלוות יתווספו למחיר של רכישת הקרקע עצמה. מדובר בשורה של עלויות שהכבדה ביותר שלהן היא המיסים לרשות המיסים. מבחינתם של כל אחד מהיזמים על פי קביעת השמאות בנושא זה, הם מכלכלים את צעדיהם ומחליטים אם כדאי להם לרכוש קרקע זו, או שמדובר בעסקה יקרה מאד.

 

ליווי יזמים

 

אם העסקה נראית להם, היזמים מקדמים את התהליך באמצעות האדריכלים שלהם שמכינים תוכניות של נראות המבנה החדש. כדי להבין באופן מדוקדק את המראה של המבנה החדש, הם מזמינים גם הדמיות של החלק החיצוני הפנימי ושל המעטפת של הבניין. אנשי המקצוע אשר עוסקים בתחום זה מכינים הדמיות מפורטות ביותר של כל אחת מדפוסי השטח של הדירות השונות. הן כוללות ירידה לרזולוציות נמוכות כמו יופייה של המרפסת רחבת הידיים כולל הריהוט האפשרי בה, חלל הסלון, המטבח, החדרים ועוד. בדרך זו הלקוחות הפוטנציאליים יוכלו לקבל החלטה אם לרכוש דירה בקומפלקס זה.

ליווי יזמים בנושא קביעת המיסוי

המיסוי בעת רכישת מגרש אינו עניין של מה בכך. לא תמיד מדובר בתחשיב פשוט אלא במקרים רבים מדובר בנושא סבוך שקשור למיקומו של המגרש, לדוחות שמאי קודמים שהתקבלו באזור גיאוגרפי זה, או נתוני שטח מיוחדים שמחייבים שומת מקרקעין ייחודית.

הגשת נתוני השמאות לרשות המיסים

השמאי אשר מבצע ליווי יזמים באופן מיומן מגיש את כל הנתונים הרלוונטיים לרשות המיסים כדי לשלם את השומה שתופק על ידם. עם זאת במקרים רבים השומה שמתקבלת, אינה תואמת את הבקשה של השמאי ולכן על השמאי להגיש ערר כדי לבטל את השומה שאינה תואמת את החישובים שלו.

מדובר בהליך לא פשוט בין הגורמים הללו ובסופו של דבר הגוף המכריע מקבל את בקשת השמאי או לא מקבל אותה.

תהליך זה כרוך בסכומי עתק והשינוי הזה עלול ליצור בעייתיות כיוון שלא תהיה ברירה לחברה הקבלנית אלא לספוג את דרישת התשלום הגבוהה של תשלום המס ולהשית אותה על ציבור הלקוחות. הם יצטרכו לשלם סכומים הרבה יותר גבוהים על כל דירה.

מאבקי כוחות לקבלת הערר

רק שמאי מקרקעין מנוסה אשר מבצע ליווי יזמים לאורך שנים יודע כיצד להציג כראוי את תפיסת העולם שלו ואת אופן החישוב שהוביל אותו למסקנה שהסיק ולאופן התחשיב הכספי של תשלומי המס. לעיתים הדיונים בערר נמשכים חודשים, שנים ואף מגיעים לבית במשפט.

במקרים רבים בסופו של הדיון ולאחר בדיקה מדוקדקת של הנתונים, קיימת הכרעה הכוללת דרישת תשלום בסכום שהוא קרוב לסכום שביקש השמאי בתחילת הדרך. מדובר בחיסכון שמגיע למאות אלפי שקלים ואף למיליוני ₪ באמצעות הליך של ליווי יזמים וזאת בהתאם לגודלו של הפרויקט ולערך השמאות שלו.

חיפוש באתר
משרד שמאות מקרקעין - אירית ונונו
המשרד עוסק בתחומים שונים בעולם שמאות מקרקעין.

שלונסקי 43, תל אביב
052-2873702

השאירו פרטים ליצירת קשר





למידע וייעוץ מקצועי