דף הבית / ירושת נכס – תפקידו של שמאי בתחום המקרקעין במקרי ירושה

ירושת נכס - תפקידו של שמאי בתחום המקרקעין במקרי ירושה

ירושת נכס – קיבלתם נכס נדל"ן בירושה? מומלץ ליצור קשר עם שמאי

אנשים רבים מקבלים ירושת נכס נדל"ני וחושבים שמספיקה התקשרות עם עורך דין על מנת שיטפל בכל העניינים הקשורים בעניין. כמו שתבינו מייד, ישנה עוד ישות שחשוב מאוד להתקשר עימה, ואנחנו מדבר על שמאי מקרקעין. מדוע זה כל כך חשוב וכיצד הוא יוכל לעזור לכם אם קיבלתם נכס בירושה? להלן כל המידע.

הערכת שווי הנכס עבור היורשים

לא משנה אם קיבלתם בירושה בית פרטי עם גינה במושב בדרום, שני פנטהאוזים בצפון תל אביב או חנות קטנה בחיפה – חשוב מאוד שתדעו מהו השווי של הנכס, על מנת שתוכלו לקבל החלטה מושכלת כיצד להתנהל איתו מעתה והלאה. הערכת שווי הנכס חשובה גם במקרה והינכם יורשים יחידים שמעוניינים לקבל החלטות נכונות בקשר אליו, אך במיוחד כאשר מדובר במספר יורשים (ועל אחת כמה וכמה אם על הפרק עומדים מספר נכסים שהועברו בירושה) ויש להחליט כיצד לבצע את החלוקה ביניהם בצורה הוגנת.

 

ירושת נכס

התמודדות עם תשלומים לרשויות בדבר ירושת נכס

עוד סיבה שבגינה חשוב כי תתקשרו עם שמאי מקרקעין כאשר קיבלתם נכס נדל"ני בירושה, היא על מנת שתדעו כיצד להתמודד נכונה עם כל ענייני התשלומים לרשויות הקשורים בכך, במידה ותירצו למכור את הנכס. בישראל קיימים שני סוגי תשלומים הקשורים לנדל"ן שנתקבל בירושה ובכלל:

 

  • מס שבח – במדינת ישראל כל מכירה של נכס נדל"ני עוברת דרך רשויות המס, כאשר אחד המיסים המשמעותיים ביותר הוא מס שבח. נכס שהתקבל בירושה אומנם אינו נחשב לעסקת נדל"ן אך הוא עדיין כפוף לדיני המיסוי שקובעים שבמידה ולנפטר הייתה יותר מדירה אחת (אחרת ניתן לקבל פטור), מכירת הדירה שנתקבלה בירושה תגרור בעקבותיה תשלום של אותו המס. הדבר נכון לגבי דירות, אך כאשר מדובר במשרדים, חנויות או דירות שאינן מזכות (כגון "דירות נופש"), הרי שמס השבח ייגבה בכל מקרה של מכירה (גם כאשר מדובר בנכס בודד שהיה ברשותו של הנפטר) על ידי היורש ויש לקחת זאת בחשבון. שמאי המקרקעין יוכל לתת לכם את המידע החשוב הזה ובהתאם לכך תוכלו לקבל החלטה, אם בכלל כדאי לכם למכור את הנכס שקיבלתם בירושה.

 

  • היטל השבחה – עוד תשלום שכדאי שתהיו מודעים אליו כאשר קיבלתם נכס נדל"ן בירושה הוא היטל השבחה. ההיטל נגבה על ידי הרשות המקומית בעת מכירת הנכס על ידי היורש והוא משקף את עליית ערך הנכס בעקבות השבחות שונות שבוצעו בו. ההשבחות יכולות להיות שונות ומגוונות לרבות קבלת היתר בנייה, קבלת אישור לחנייה נוספת או בריכת שחייה, אישור לבניית ממ"ד ועוד. השמאי יוכל לומר לכם האם חל היטל השבחה על הנכס ומהו בדיוק גובהו, כך שתוכלו לדעת כיצד להתנהל, מול היורשים האחרים או בהתנהלות העצמית שלכם.

מקרי ירושה נוספים שבהם שמאי מקרקעין יכול לעזור לכם

ישנם מקרים שבהם ירושת נכס נדל"ני, יושב על קרקעות חכורות מרשות מקרקעי ישראל. בחלק מהמקרים הללו, מכירת הנכס על ידי היורש תהיה כרוכה גם בתשלומים נוספים (דמי הסכמה, דמי רכישה ועוד) וחשוב מאוד לדעת האם חלים תשלומים אלו ומה גובהם, לפני שמחלקים את הירושה ו/או מוכרים את הנכס. גם במקרים הללו שמאי מקרקעין  יוכל לעזור לכם ולתת לכם את כל המידע הרלוונטי והמדויק ביותר, כך שתוכלו לקבל החלטות נכונות, לנהל את חלוקת הירושה בחוכמה ולהימנע מתאונות מס מצערות באופן מפתיע ובלתי צפוי.

חיפוש באתר
משרד שמאות מקרקעין - אירית ונונו
המשרד עוסק בתחומים שונים בעולם שמאות מקרקעין.

שלונסקי 43, תל אביב
052-2873702

השאירו פרטים ליצירת קשר





למידע וייעוץ מקצועי