דף הבית / חשיבות חוות דעת של שמאי נדל"ן בבית המשפט

חשיבות חוות דעת של שמאי נדל"ן בבית המשפט

חוות דעת של שמאי נדל"ן – אל תיכנסו לזירה המשפטית בלעדיה

מחלוקות רבות מתחום המקרקעין עשויות להגיע פעמים רבות אל פתחו של בית המשפט לצרכי הכרעה. מאחר והשופט אינו איש מקצוע מהתחום ולצרכי הוכחת הטיעונים שלכם, לעיתים עולה הצורך להשתמש בשירותיו של שמאי נדל"ן וזאת על מנת לקבל ממנו חוות דעת מקצועית שתטה את הכף לכיוונכם. חוות דעת של שמאי נדל"ן יכולה לעשות את כל ההבדל מבחינת החלטת השופט ולה השלכות רבות מבחינת סיכויי התביעה שלכם. הנה הרחבה בנושא זה.

חשיבות חוות דעת של שמאי נדל"ן

באילו מקרים יש צורך בחוות דעת של שמאי נכסי מקרקעין?

ניקח לדוגמא את שלמה מבאר שבע, אשר רכש דירה חדשה מקבלן והחליט לתבוע אותו לאחר ביצוע בדק בית שהראה ליקויי בנייה חמורים. שלמה טוען כי הנזק שנגרם לו עומד על 500 אלף שקלים. על בסיס מה שלמה קבע את העובדה הזו? והאם שופט בית המשפט באמת מסוגל להחליט בעצמו מהו הזנק שנגרם לשלמה וכמה יעלה להשיב את המבנה למצב תקין? זהו רק מקרה אחד שבו רק חוות דעת מקצועית של שמאי נדל"ן תוכל לשמש בסיס לגובה הסכום שהתובע ידרוש וכמובן להחלטתו של השופט. מקרים נוספים שבהם חוות הדעת היא דבר הכרחי הם קביעת הערך של דירה שנתקבלה בירושה בסכסוך בין אחים, החלטות בנושא פירוק שותפות, גירושין ועוד.

חוות דעת מקצועית – להיכנס לזירה המשפטית בצורה הנכונה

ישנן הכנות רבות שמקדימות את ההליך המשפטי. עורכי הדין צריכים לקבל את כל המידע הנדרש ובהתאם לכך לקבוע את האסטרטגיה הטובה ביותר. חוות דעתו של השמאי הינה אובייקטיבית לכל עניין ודבר אך השמאי יכול להתאים את המסמך שלו כך שיתאים לדרך ההצגה של עורך הדין ויתאים למטרות התביעה. הידיעה מראש של כל המאפיינים שמתגלים בחוות הדעת עוזרת לגבש טוב יותר את כל הממצאים ולהתאים לכך גישה מתאימה. שמאי מקרקעין שמתמחה בהגשת חוות דעת לבית משפט בעצמו מעורה בפסיקות והמגמות השונות בהחלטות בית המשפט, ולכן אין ספק כי הוא מהווה חלק בלתי נפרד מהתביעה ולא כדאי להיכנס לזירה המשפטית בלעדיו.

חוות דעת של שמאי נדל"ן – מסמך משפטי יקר ערך

חשוב להבין כי חוות דעת של שמאי מקרקעין מהווה מסמך משפטי לכל עניין ודבר. השמאי מעיד תחת שבועה (בין אם מדובר בנוסח כתוב של חוות הדעת שנשלח לבית המשפט ובין אם יש צורך בהגעה פיזית שלו לבית המשפט) שהנתונים והעובדות שהוא מציג נכתבו באופן אובייקטיבי והם משמשים את השופט להחלטותיו. למעשה, ניתן לומר כי חוות הדעת של השמאי קובעת גורלות ועל כן ההמלצה שלנו היא להסתייע בשמאי מקרקעין מוכר ובעל ניסיון, שלו מוניטין רב בעיני בית המשפט, מה שישפר בצורה משמעותית את סיכויי התביעה שלכם.

 

 

חיפוש באתר
משרד שמאות מקרקעין - אירית ונונו
המשרד עוסק בתחומים שונים בעולם שמאות מקרקעין.

שלונסקי 43, תל אביב
052-2873702

השאירו פרטים ליצירת קשר





למידע וייעוץ מקצועי