דף הבית / רוצים למכור או לקנות נכס? כך יעזור לכם שמאי נדלן 

רוצים למכור או לקנות נכס? כך יעזור לכם שמאי נדלן 

החשיבות של שמאי נדלן כאשר מוכרים או קונים נכס

תחום הנדל"ן בישראל תוססורותח מתמיד, כך שאם הגעתם לקריאת השורות הבאות, כנראה שגם אתם כמו רבים אחרים, מעוניינים למכור או לקנות נכס. בשורות הקרובות תבינו מדוע חשוב מאוד שלא תיכנסו לתהליך לפני שתתקשרו עם שמאי נדלן מקצועי ובעל מוניטין רב בתחום.

שמאי נדלן

נקודת מבטו  של הרוכש

זה ממש לא משנה אם אתם מחפשים בתים למכירה בהרצליה, תל אביב, באר שבע או חיפה. בסופו של דבר, עליכם להיות בטוחים כי המחיר המוצע עבור הנכס שמעניין אתכם אכן הגיוני ומשקף את ערכו האמיתי. הדבר חשוב על מנת לקבל החלטות מושכלות בהתאם ורק שמאי שמתמחה בתחום המקרקעין יוכל לעזור לכם בכך. שמאי המקרקעין יכין עבורם דו"ח מפורט שכולל בתוכו את כל הגורמים הרלוונטיים שמנבאים את ערך הנכס. השמאי לוקח בחשבון מגוון רחב של שיקולים לצורך העניין, כגון האזור שבו ממוקם הנכס, מצבו הפיזי, ההשקעות שבוצעו בנכס, קרבה לצירים מרכזיים ונקודות עניין חשובות (למשל, חוף הים) ועסקאות דומות שנסגרו בשנים האחרונות בסביבה.

 

עצם העובדה שתדעו בדיוק מהו הערך של הנכס שמעניין אתכם, תמנע מכם לא רק שלא להוציא סכום גבוה יותר מההון העצמי שלכם, אלא גם לא לקחת משכנתא שתהיה גדולה עליכם, לא לשלם מס רכישה גבוה יותר, ולא לגלות בהמשך כי הנכס שרכשתם הוא אינו בדיוק מה שהמוכרים הצהירו לגביו (למשל, כזה עם תוספות חדרים ללא אישור), שכן שמאי מקצועי בתחום המקרקעין ידע לברר גם את זה.

נקודת מבטו של המוכר

גם אם הינכםהמוכרים,רצוי מאוד כי תיפנו אל שמאי נדלן מקצועי לשם קבלת חוות דעת לגבי מחירו של הנכס שלכם, מאחרוהדבר יאפשר לכם להיכנס לעסקה בצורה מושכלת. כאשר תדעו כמה בדיוק שווה הנכס, תוכלו להתחיל את המשא ומתן מתוך ידיעה שאין סיכוי כי תצאו ממנו בהפסד. כמובן שתמיד ניתן ואף מומלץ לנסות להרוויח מהנכסיותר מהמחיר שלו, אך על מנת לדעת עד כמה לרדת בשביל שזרם הפניות יהיה כמה שיותר גדול והסיכוי למכירה יעלה, יש להיות מצויידים בידע זה. בנוסף, השמאי יכול לייעץ לכם גם בכל הקשור למיסים שונים הקשורים למכירת הנכס שלכם (למשל, מס שבח) ולומר לכם האם במכירה תחויבו גם בהיטל השבחה בגין אישורים שונים שניתנו, אפילו אם הדבר היה כך ללא ידיעתכם.

 

שמאי נדלן – התקשרות ששווה לכם המון

בשורה התחתונה, עלות ההתקשרות עם שמאי מקרקעין מקצועי ומנוסה הינה זניחה ביחס לסיכון הרב שאתם עשויים לקחת ללא היעזרות בו ולכן ממש לא מומלץ לחסוך בו, הן בעסקת מכירה של נכס והן בעסקת רכישה של כזה.

חיפוש באתר
משרד שמאות מקרקעין - אירית ונונו
המשרד עוסק בתחומים שונים בעולם שמאות מקרקעין.

שלונסקי 43, תל אביב
052-2873702

השאירו פרטים ליצירת קשר





למידע וייעוץ מקצועי