דף הבית / בנייה בשטח עירוני והקושי בניידות

בנייה בשטח עירוני והקושי בניידות

בנייה בשטח עירוני

במדינת ישראל יש שטח רב, אך רוב האוכלוסייה מתרכזת בערים צפופות במרכז הארץ. ערים כמו תל אביב, גבעתיים, וחולון הפכו להיות בשנים האחרונות אורבניות כיוון שנבנו בהן הרבה מאד בנייני מגורים ובנייני משרדים חדשים. האוכלוסייה בערים הללו הולכת וגדלה משנה לשנה כיוון שמצד אחד נולדים תינוקות ומצד שני תוחלת החיים עולה בהתמדה ולכן כמות התושבים בכל עיר היא גדולה. יש כאלו שמחליטים שהם מעדיפים לעזוב את העיר הסואנת ולעבור לגור בצפון או בדרום, כדי ליהנות מהמרחבים ומאיכות החיים הייחודית, אך כמות האזרחים שמבצעים צעד מסוג זה היא קטנה יחסית ורוב האוכלוסייה ממשיכה להתרכז בערים במרכז הארץ. עקב כך יש בנייה בשטח עירוני שהוא פנוי, יזמים רוכשים את הקרקעות, מקבלים היתרי בנייה ומקימים עליהם מגדלים רבי קומות.

 

לאור זאת יש רחובות ראשיים רבים בכל עיר שבהם הצפיפות היא עצומה ודי קשה להתנייד בהן באמצעות רכבים. זו הסיבה שאזרחים רבים החליטו שכאשר יש להם סידורים במרכז העיר, או כאשר הם אמורים להגיע למקום העבודה שלהם שנמצא במרכז העיר, הם מעדיפים להגיע מנקודה לנקודה באמצעות קורקינט חשמלי . עם כלי תחבורה זה, קל מאד להתנייד גם במקומות שיש בהם בנייה בשטח עירוני ולכן הקושי בניידות הוא מועט לעומת פקקי התנועה של הרכבים. מי שנוסע כל יום במסלול קבוע כמו מביתו למקום העבודה רוכש קורקינט חשמלי בהתאם לסוג המתאים לו ביותר. מי שזקוק לכלי תחבורה זה רק מעת לעת, רוכש מנוי בשירות הקורקינטים העירוני וכך הוא נוסע למקום שאליו הוא אמור להגיע, מחנה את הקורקינט באחת מהתחנות שלו ובתום הסידורים שלו, הוא שוכר שוב קורקינט ויוצא לדרכו.

בנייה בשטח עירוני

התחלות בנייה בשטח עירוני

בשנים האחרונות יש חוסר משמעותי בדירות, כיוון שכמות התחלות הבנייה בישראל, אינה תואמת את הצורך של הגידול הטבעי. בני זוג מתחתנים והם מעוניינים במקרים רבים לרכוש דירה, כמו כן זוגות מתגרשים וכל אחד מבני הזוג זקוק לדירה כדי לחיות בה ולגדל את הילדים בהתאם למשמורת שנקבעת בין הצדדים. יש מקרים רבים שבהם אזרחים מעוניינים לרכוש דירה חדשה או יד שנייה בסביבת מגורים ספציפית וקשה להם למצוא את הדירה המתאימה מבחינת גודל, מיקום ועלות. לפני שרוכשים דירה בסביבה עירונית רצוי להתייעץ עם שמאי דירות כמובן.

פקקים בכל פינת רחוב

העובדה שיש בנייה בשטח עירוני יוצרת רחובות צרים שקשה להתנייד בהם. שורות של רכבים נעים בכל רחוב לכל אורכו באופן איטי וזאת לאור הכמות הגדולה מאד של הרכבים אשר נעים ביישובים הצפופים. מצב זה יוצר זמני הגעה ארוכים מהרגיל למקומות שונים, גם אם מדובר במקומות שהם קרובים גיאוגרפית זה לזה.

הרחבת שטחי הבנייה

בערים מסוימות הפשירו קרקעות הסמוכות לעיר ושייכות לה מבחינה מוניציפלית ובנו שם שכונות חדשות, מתוכננות ומרווחות. עם זאת יש לתכנן מראש גם את התשתיות המתאימות, כדי שהתושבים לא יבזבזו את זמנם בפקקי תנועה.

חיפוש באתר
משרד שמאות מקרקעין - אירית ונונו
המשרד עוסק בתחומים שונים בעולם שמאות מקרקעין.

שלונסקי 43, תל אביב
052-2873702

השאירו פרטים ליצירת קשר





למידע וייעוץ מקצועי