דף הבית / איך להעלות את שווי הנכס באמצעות אבזור מיגון לגיל השלישי?

איך להעלות את שווי הנכס באמצעות אבזור מיגון לגיל השלישי?

אחת הדרכים היעילות להעלאת שווי הנכס, היא לערוך בו שינויים שיהפכו אותו למקום מגורים מתאים לבני הגיל השלישי. באופן זה אתם מרחיבים מאוד את קהל היעד שיתעניין בנכס שאתם מעמידים למכירה.

כיצד יכולים שיפורים אלה להיות בעלי ערך הן בשיפור איכות חייהם של הדיירים, והן בהעלאת שווי הנכס?

שיפורים מומלצים

  1. מערכת ניטור ביתית

אולי הדבר הראשון שעולה לכם בראש זה להתקין מאחז יד מנירוסטה בחדר האמבטיה, אבל האמת היא שאחד השיפוצים הראשונים שצריכים להתבצע בבית כדי להתאימו לאנשים מזדקנים, הוא התקנת מערכת ניטור ביתית. הוספת אחת ממערכות אלה חיונית במיוחד למקרי נפילות. אחוז גבוה מהנופלים בביתם, הם המבוגרים שבחבורה.

אם בן משפחה מזדקן מחליק, המוניטורים יחושו זאת וישלחו התראה למישהו שיוכל להגיע במהירות ולסייע. מערכות ניטור אלה מאריכות את זמן התגובה במקרה של פציעה, ומקלות על הדאגות.

  1. רצפת מקלחת ללא דפנות

שיפור פרקטי נוסף הוא הסרת דפנות האבן שתוחמות את המקלחון בחדר הרחצה. הסרת דפנות אלה מאפשרות לאדם מבוגר, בין אם הוא עם מוגבלות ניידות או לא, להיכנס ישירות למקלחת מבלי להסתכן בנפילה. אחרי הכול, דמיינו את הקשיש עומד לפני המקלחת ונדרש להרים רגל אחת, כדי להיכנס פנימה. שיווי המשקל יכול להתערער במהירות ולגרום לנפילה.

כדאי גם להגדיל את מתחם המקלחת, כך שניתן יהיה להוסיף בו כיסא או ספסל מקלחת. וכמובן, אל תשכחו את אותם מוטות אחיזה, המסייעים לעמידה ולאיזון במקלחת ובשירותים.

  1. רמפה לכיסא גלגלים

גם אם אינכם זקוקים לכיסא גלגלים, התקנת רמפה על כל מקרה שלא יבוא, תבטיח שתוכלו לצאת ולהיכנס בחופשיות גם אם וכאשר תזדקקו לכיסא גלגלים. בנוסף, עבור אנשים מבוגרים רבים, במיוחד אלה הנעזרים במקל הליכה או בהליכון, הפסיעה במעלה הרמפה יכולה להיות הרבה יותר קלה מאשר עליה במדרגות. התקנת רמפה עשויה, בעת ובעונה אחת, למזער את הסיכון לפציעה ולהקל על החיים.

  1. מעלית מדרגות

אם הבית שלכם כולל שימוש במדרגות, שיפוץ הבית צריך לכלול גם התקנת מעלית מדרגות, שהיא האפשרות הבטוחה והאמינה ביותר לאנשים מבוגרים עם בעיות ניידות.

אם אדם מבוגר כבר לא יכול לעלות או לרדת במדרגות, ואולי גם מתקשה לזוז, מעלית מדרגות עשויה להיות אפשרות מעולה. יתרה מכך, מתקן זה יכול למנוע נפילות ולהקל על כאבי שרירים וכאבי מפרקים.

  1. הרחבת פתחי החדרים

זו ההזדמנות להרחיב את פתחי החדרים כך שגם אדם המשתמש בכיסא גלגלים, בהליכון או בציוד ניידות אחר, יוכל להיכנס ולצאת מהחדר בקלות. שיפוץ זה כרוך בהחלפת משקוף הדלת, החלפת הדלת, הוספת בידוד וקירות גבס, העברת חוטים וצביעה מחדש של הקירות.

  1. החלפת הכפתורים לפתיחת הדלת, במנוף

כ-60% מהמבוגרים מעל גיל 55 חווים תסמינים של דלקת פרקים. מצב כואב זה עלול להקשות על אותם מבוגרים לסובב את כפתור פתיחת הדלת כדי לנוע בתוך הבית. לכן, החלפת הכפתורים בידית מנוף, תוכל להביא שיפור רב ערך לבית, להקל משמעותית על הכאב ולהגביר את איכות החיים.

מהו עיצוב אוניברסלי?

המונח ׳עיצוב אוניברסלי׳ שהוטבע בשנות ה-80 של המאה הקודמת על ידי אדריכל שהשתמש בכיסא גלגלים, מתייחס לאדריכלות שעוזרת לאנשים לחיות בביתם בנוחות, בלי קשר לצרכים שלהם.

בעוד שעקרונות העיצוב האוניברסלי נועדו להפוך מבנים לשוויוניים עבור כל האנשים, היום נראה שהוא מאומץ לרוב בעיצוב בתים לאוכלוסייה המזדקנת.

כדי להבטיח שהבית שלכם יהיה ראוי למגורים גם לאנשים עם מגבלות וגם לאנשים מזדקנים, חשוב לקחת בחשבון את האתגרים השונים הקשורים להזדקנות, ולחשוב על האופן שבו הבית מעצב את חיי הדיירים.

דברים שכדאי לשים אליהם לב:

  • צרכי נראות – כיצד יכולה ירידה בראייה להקשות על חיי היום יום בבית?
  • נגישות לכיסא גלגלים – אם הייתם צריכים להשתמש בכיסא גלגלים כדי לנוע בביתכם, לכמה חללים בבית היה לכם קשה להגיע?
  • בעיות מיומנות – כאשר השרירים נחלשים על ידי דלקת פרקים או מצבים אחרים, אחיזת ידית הדלת או אפילו ידית הארון, עשויה להיות מאתגרת. לכמה דלתות בביתכם יש ידיות מנוף?
  • סכנת נפילה, החלקה או מעידה – איפה בביתכם יכול מישהו להיתקל במכשול, אם הוא יגרור רגלים?

 

 

חיפוש באתר
משרד שמאות מקרקעין - אירית ונונו
המשרד עוסק בתחומים שונים בעולם שמאות מקרקעין.

שלונסקי 43, תל אביב
052-2873702

השאירו פרטים ליצירת קשר





למידע וייעוץ מקצועי